Mobile World Congress: magyar cégek is kiállítanak
A kiállítás szervezői szerint az érdeklődés nem csökkent az elmúlt évhez képest, s várhatóan az idén is legalább 40 ezer látogatója lesz a MWC-nek, ahol a szórakoztatóipari, média és internetes, illetve navigációs megoldásokat nyújtó cégek is bemutatkoznak.
A készülékgyártók, így például a Samsung, a Sony Ericsson elsősorban az egyre nagyobb tudású, többféle színben is megjelenő okos telefonjaikat mutatják be élénk színvilágú képernyőkkel és érintő-kijelzőkkel. Igazán új megoldásokat nem mutatnak be a gyártók, inkább az eddigi technológiát finomítják, s teszik felhasználóbarátabbá.
A Nokia ugyan nem vesz részt a kiállításon, de az MWC helyszínétől nem messze, két napon át azért bemutatkozik a barcelonai közönségnek.
A szolgáltatók továbbra is mobilinternetre és mobiltévére helyezik a hangsúlyt, előtérbe állítva a negyedik generációs, a most elterjedtnél sokkal gyorsabb letöltést lehetővé tevő LTE (Long Term Evolution) megoldásra. Az Ericsson például bemutatja a világ leggyorsabb, másodpercenként 84 megabite sebességet produkáló technológiáját, amit a 3 Scandinavia mobilszolgáltató már meg is vásárolt. Ezzel a technológiával egy átlagos film gyakorlatilag egy-két perc alatt letölthető.
A szolgáltatók és a gyártók elsősorban azt akarják bemutatni, hogy megoldásaik növelik a felhasználói élményt, s egyre nagyobb közösségi tér könnyebb, egy-két gombnyomással való létrehozását, illetve a Twitter és a Fecebook alkalmazását teszik lehetővé.
Az MWC-n egyre több kínai és más ázsiai telefongyártó is bemutatkozik, így például a magyar piacon is jelen lévő, eddig inkább hálózati szállítóként ismert Huawei, a HTC és a ZTE Corporation.
A február 15-18 között megrendezendő eseményen a mintegy 1300 kiállító között magyar cégek is részt vesznek: az Allround, a FlexiTon, az ITware, és a BHE Bonn Hungary közös standon mutatkozik be a világ legnagyobbjai mellett. A vállalkozások mobilszolgáltatóknak kínálnak szoftver- és hardvermegoldásokat.
Az Allround a világ több mint húsz országában van jelen szoftvereivel, amelyek a számlázás, barangolás és a bevétel-biztosítás terén segítik a távközlési szolgáltatók működését.
Az ITware a kiállításon bemutatja például legújabb, a televíziózáshoz kapcsolódó fejlesztését, a MOTIware-t, ami közösségi élménnyé teszi a mobiltelefonos tévézést.
A FlexiTon Kft. fejlesztése a megváltozott felhasználói szokások és az új szolgáltatások bevezetése miatt keletkezett kapacitás problémákat segít megoldani.
A BHE Bonn Hungary Kft. mikrohullámú fejlesztései például a helymeghatározásban nyújtanak támogatást a felhasználóknak.
Dankó Sándor, az IT Ware ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a kiállításon való megjelenés az otthoni reputációjukat is jelentősen javítja. Mobiltévés megoldásaik iránt a magyarországi szolgáltatók is érdeklődnek.
Árvay László, a FlexiTon ügyvezető igazgatója kifejtette, a barcelonai megjelenés nem annyira új üzleteket hoz, mint inkább ráerősít piaci jelenlétükre. Új üzlet, alapvetően a gazdasági nehézségek miatt, nehezen születik, az első tárgyalást követően két év is eltelik, mire létrejön egy-egy megállapodás.
A nyilatkozók szerint ugyanakkor a válság egyik pozitív hatása, hogy a kiállításra mindinkább olyan céges alkalmazottak jönnek el, akik döntési helyzetben vannak.
Kapcsolódó cikkek
- Korlátozzák a mobilszolgáltatást a tálibok
- Mobilparkolás Békéscsabán is
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Méregdrága lesz az iPhone-reklám
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Ellenséges lépésként értékelte a Flash nélküli iPad-et az Adobe
- Smart Office: mobil + vezetékes internetkapcsolat + telefon
- Megjelent az Opera Mini iPhone változata
- Újabb térképszoftver-céget vett a Nokia
- Önálló mobilmárkaként jelenik meg a djuice
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.