Dinamikusan fejlődik a személyazonosság-kezelési piac
A magyar személyazonosság- és hozzáférés-kezelési biztonsági megoldások (IAM - Identity and Access Management) piaca az elmúlt évben mintegy 4,5 millió dollárt tett ki a becslések szerint.
Az IDC Magyarország független piacelemző vállalat adatai szerint 2008-ban 3,81 millió dollárt költöttek Magyarországon ilyen megoldásokra, ám a terület rendkívül dinamikusan fejlődik, s évente átlagosan több mint 26 százalékkal bővül a következő 5 évben, jóval meghaladva a magyar információtechnológiai átlagos növekedését.
Hargitai Zsolt, a Novell Magyarország kereskedelemtámogatási vezetője az MTI-nek elmondta: a felmérések szerint azért dönt egyre több vállalat az IAM megoldások bevezetése mellett, mert így könnyebben teljesítik az egyre növekvő és szigorodó iparági és törvényi szabályozásokat, köztük a Pénzügyi Szerveztek Állami Felügyeletének (PSZÁF) előírásait.
Hozzátette: az ilyen szoftvereket azért is vásárolják egyre többen, mert a vállalatok adatai így nagyobb biztonságban vannak és távolról is elérhetők.
A magyar személyazonosság-kezelési piac vezető cégének képviseletében Hargitai Zsolt kifejtette: bár 2009-es végleges adatokkal még nem rendelkeznek, az már biztos, hogy 2008-hoz képest két számjegyű növekedést tudtak elérni ezen a terülten. Az idén további hasonló mértékű növekedésre számítanak: elsősorban a pénzintézetek és a közműszolgáltatók részéről mutatkozik nagyobb érdeklődés.
A Novell részesedésének további növelését részben arra alapozza, hogy a PSZÁF és más iparági előírások szigorodásával és kiterjesztésével bővül a piac, s az ügyfeleknek egyre fontosabb lesz, hogy más informatikai biztonsági megoldásokkal is együttműködjenek a kötelezően bevezetendő szoftverek.
A Novell Magyarország évek óta stabilan tartja vezető pozícióját a magyar IAM piacon, az elmúlt néhány években folyamatos növekedést tudott elérni, s jelenleg 37 százaléka a piaci részesedése.
Tovább erősíti a Novell piacvezető pozícióját, hogy a piaci szereplők között is átrendeződés figyelhető meg, s például a HP, a nemzetközi piac egyik fontos szereplője is a Novellt ajánlja ügyfeleinek saját termékének megszűnésével.
Hargitai Zsolt elmondta, az elmúlt időszakban több rendszert is kiépítettek, illetve támogatnak: így például a Magyar Telekomnál, az Országos Igazságszolgáltatási Tanács Hivatalánál és az ORFK-nál.
Hargitai Zsolt idézte a KPMG tanulmányát, amely szerint Európában, illetve Magyarországon a megkérdezett társaságok körülbelül 50 százaléka indított már egy vagy két IAM projektet. A válaszadók háromnegyede kockázatkezelési és megfelelési indokok miatt vágott bele a projektbe.
Kapcsolódó cikkek
- Stagnáló it-piacon bevételnövekedésre számít a Novell
- Novell SecureLogin 7-es verzió
- Új hozzáférés-kezelési megoldás a Novelltől
- Magyar nyelven is elérhető a Novell Teamig + Conferencing
- HP Identity Center: egyszerű áttérés a Novell személyazonosság-kezelési megoldásaira
- Integrált Novell biztonsági megoldások SAP vállalati rendszerekhez
- Novell-Atos Origin: globális partneri megállapodás
- Novell OES 2: Harmóniában a Linux és a Windows
- Novell Magyarország: kedvezményes SUSE Linux előfizetést és nemzetközi "YES" minősítést ad a hardvergyártóknak
- Novell: biztonságos személyazonosság-kezelés a közlekedésben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.