Dinamikusan fejlődik a személyazonosság-kezelési piac
A magyar személyazonosság- és hozzáférés-kezelési biztonsági megoldások (IAM - Identity and Access Management) piaca az elmúlt évben mintegy 4,5 millió dollárt tett ki a becslések szerint.
Az IDC Magyarország független piacelemző vállalat adatai szerint 2008-ban 3,81 millió dollárt költöttek Magyarországon ilyen megoldásokra, ám a terület rendkívül dinamikusan fejlődik, s évente átlagosan több mint 26 százalékkal bővül a következő 5 évben, jóval meghaladva a magyar információtechnológiai átlagos növekedését.
Hargitai Zsolt, a Novell Magyarország kereskedelemtámogatási vezetője az MTI-nek elmondta: a felmérések szerint azért dönt egyre több vállalat az IAM megoldások bevezetése mellett, mert így könnyebben teljesítik az egyre növekvő és szigorodó iparági és törvényi szabályozásokat, köztük a Pénzügyi Szerveztek Állami Felügyeletének (PSZÁF) előírásait.
Hozzátette: az ilyen szoftvereket azért is vásárolják egyre többen, mert a vállalatok adatai így nagyobb biztonságban vannak és távolról is elérhetők.
A magyar személyazonosság-kezelési piac vezető cégének képviseletében Hargitai Zsolt kifejtette: bár 2009-es végleges adatokkal még nem rendelkeznek, az már biztos, hogy 2008-hoz képest két számjegyű növekedést tudtak elérni ezen a terülten. Az idén további hasonló mértékű növekedésre számítanak: elsősorban a pénzintézetek és a közműszolgáltatók részéről mutatkozik nagyobb érdeklődés.
A Novell részesedésének további növelését részben arra alapozza, hogy a PSZÁF és más iparági előírások szigorodásával és kiterjesztésével bővül a piac, s az ügyfeleknek egyre fontosabb lesz, hogy más informatikai biztonsági megoldásokkal is együttműködjenek a kötelezően bevezetendő szoftverek.
A Novell Magyarország évek óta stabilan tartja vezető pozícióját a magyar IAM piacon, az elmúlt néhány években folyamatos növekedést tudott elérni, s jelenleg 37 százaléka a piaci részesedése.
Tovább erősíti a Novell piacvezető pozícióját, hogy a piaci szereplők között is átrendeződés figyelhető meg, s például a HP, a nemzetközi piac egyik fontos szereplője is a Novellt ajánlja ügyfeleinek saját termékének megszűnésével.
Hargitai Zsolt elmondta, az elmúlt időszakban több rendszert is kiépítettek, illetve támogatnak: így például a Magyar Telekomnál, az Országos Igazságszolgáltatási Tanács Hivatalánál és az ORFK-nál.
Hargitai Zsolt idézte a KPMG tanulmányát, amely szerint Európában, illetve Magyarországon a megkérdezett társaságok körülbelül 50 százaléka indított már egy vagy két IAM projektet. A válaszadók háromnegyede kockázatkezelési és megfelelési indokok miatt vágott bele a projektbe.
Kapcsolódó cikkek
- Stagnáló it-piacon bevételnövekedésre számít a Novell
- Novell SecureLogin 7-es verzió
- Új hozzáférés-kezelési megoldás a Novelltől
- Magyar nyelven is elérhető a Novell Teamig + Conferencing
- HP Identity Center: egyszerű áttérés a Novell személyazonosság-kezelési megoldásaira
- Integrált Novell biztonsági megoldások SAP vállalati rendszerekhez
- Novell-Atos Origin: globális partneri megállapodás
- Novell OES 2: Harmóniában a Linux és a Windows
- Novell Magyarország: kedvezményes SUSE Linux előfizetést és nemzetközi "YES" minősítést ad a hardvergyártóknak
- Novell: biztonságos személyazonosság-kezelés a közlekedésben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.