Az adatforgalom bővülése generálja a mobilpiac növekedését
Guido Kerkhoff, a Deutsche Telekom dél- és közép-kelet európai vezetője Barcelonában a GSMA Mobile World Congressen tartott keddi sajtótájékoztatón elmondta, a T-Mobile üzletág adatátvitelei forgalma tavaly 2,7 szeresére nőtt Európában, miközben az ebből származó bevétele 37 százalékkal bővült.
Hozzátette, a társaság tovább erősíti szolgáltatási portfoliójában a mobilkommunikáció, az internet és televíziózás közötti kapcsolatot, s nagy lehetőséget lát a gépek közötti internetes kommunikációban is.
Langsteiner Marianne, a Magyar Telekom T-Home és T-Mobile márkáinak marketing igazgatója az MTI-nek elmondta, a magyar vállalat élen jár a három képernyő - televízió, mobilkészülék és számítógép - összekapcsolásában, s további üzleti lehetőséget lát a mobiltévézésben.
A T-Mobile már most is több tízezer előfizetőnek nyújt mobiltévés szolgáltatást a magyar piacon, ám ez még HSDPA, illetve GPRS-alapú, míg az igazi digitális élményt nyújtó DVBH-t a tesztelést követően még nem vezette be.
A sajtótájékoztatón bemutatták a gépek közötti, machine-to-machine (m2m) kommunikáció lehetőségeit is: a német cég várakozásai szerint a mobil SIM-kártyákat tömegesen először a személygépkocsikba építik be, s például az autó az interneten keresztül kommunikál majd a szervizzel. Az m2m-kommunikáció ehhez hasonlóan gyorsan terjedhet majd a biztonsági piacon is, illetve a közüzemi fogyasztást mérése és jelentése területén, hiszen nem kell hozzá személyes közreműködés.
Langsteiner Marianne elmondta, a mobilinternet a magyar piacon is gyorsan terjed, amiben szerepe van az okos telefonok térnyerésének. Hozzátette, a piaci növekedést a mobilinternet generálja: példaként elmondta, hogy egy iPhone-használó többször annyi adatot tölt le, mint egy átlagos okos telefonnal rendelkező előfizető, ám még ezt a mennyiséget is egy nagyságrenddel elülmúlják azok, akik notebookkal, vagy netbookkal, interneteznek.
A tervek szerint a közeljövőben a T-Mobile is teszteli Magyarországon a negyedik generációs LTE-rendszert (Long Term Evolution), ám kereskedelmi bevezetése nemzetközi szinten csak 2012-ben várható. Részben például azért, mert licenc-szerződést kell kötni az új szolgáltatás indítására, részben pedig azért, mert a harmadik generációs drága fejlesztéseket követően a szolgáltatók jobban meggondolnak egy hasonlóan drága beruházást.
A Deutsche Telekom csoport a teszteket nemzetközi szinten végzi, s ezért olyan országban is könnyen és gyorsan bevezethet egy új szolgáltatást, ahol korábban nem kísérleteztek vele.
A kiállításon bemutattak egy új mobil operációs rendszert is: a Microsoft Windows Phone 7 segítségével sokkal könnyebben lehet megosztani más felhasználókkal tartalmakat, zenét, fotókat, videókat, amiket a szoftver révén egyszerűbben és gyorsabban lehet elérni, mint korábban. A kijelző például rögtön megmutatja a bejövő üzeneteket, a naptár felismeri a bejegyzésekben szereplő címeket, telefonszámokat, s a szoftverrel könnyű navigálni is.
Az MWC-én általános vélemény, hogy a világelső mobilkészülék-gyártó, a Nokia, ellentétben például az ázsiai és más gyártókkal, nem hozott semmilyen újdonságot Barcelonába, s ez többeknek csalódást okozott.
Kapcsolódó cikkek
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A T-Mobile és Ericsson: vonzó sajtóbemutató az 50 Mpbs-os LTE-ről
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- A fogyasztóvédők beperelték a T-Mobile-t
- Fekete színű zöld mobil a T-Mobile-nál
- A T-Mobile-nál keddtől kapható az androidos Sony Ericsson Xperia X10
- Július 1-jétől automatikus roaming adatlimit T-Mobile-osoknak az EU-s országokban
- A Deutsche Telekom teljesen felvásárolja a Click&Buy-t
- Sikeres a T-Mobile és az Ericsson LTE-tesztje
- Csökkentette negyedik negyedéves veszteségét a Deutsche Telekom
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.