Az újdonságok húzzák a kereskedelmi informatikai piacot
Az elmúlt évet változatlan, csaknem hárommilliárd forintos forgalommal zárta a székesfehérvári Laurel Számítástechnikai Kft., míg a cég adózás előtti eredménye több mint 50 százalékkal 289 millió forintra nőtt.
A vállalat előrejelzése szerint az idei árbevétel és nyereség a tavalyi szint körül alakul majd.
Bessenyei István, a cég ügyvezetője elmondta: a vevők szívesen fogadták a versenyképességet növelő, költségeket csökkentő eljárásokat és termékeket, így például az intelligens mérlegeket, vagy az adatbányászati rendszereket.
A piac 2010-ben sem változik jelentősen, annak ellenére sem, hogy a kereskedelmi informatikában megjelent technológiai újdonságok, mint például az elektronikus árkijelző polccímkék, információs terminálok, önkiszolgáló pénztárgépek várhatóan az idén kezdenek nagyobb mértékben elterjedni - húzta alá az ügyvezető.
A 80 főt foglalkoztató cég eladásaiban tavaly az eszközértékesítés és a szolgáltatások aránya 50-50 százalékos volt.
Bessenyei István a piacról elmondta: tavaly a megrendelés-állományuk érezhetően csökkent, mivel több várt munkát elhalasztottak. Ezt csak az új, innovatív technológiák piacra vitelével sikerült kompenzálniuk - fűzte hozzá.
Elmondta: az eredményekhez hozzájárultak a cég saját fejlesztésű rendszerei is, például az információs terminálok eladása, melyeknek a forgalma tavaly megnégyszereződött. Mindemellett a cég csökkentette a költségeit is, például az új vállalatirányítási rendszer bevezetésével növelte a hatékonyságát.
Kapcsolódó cikkek
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Kapsch CarrierCom: lezárult a Nortel-divíziót érintő felvásárlás
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Mobilüzletágat alakítana ki a UPC
- Nemzetközi cégé lett a magyar egészségügyi informatikai vállalat
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.