Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
Az eredménytartalékból 2,8 milliárd forintot vesz ki a Magyar Telekom az igazgatóság által javasolt 77,05 milliárd forintos osztalékalaphoz, amivel részvényenként 74 forint osztalék kifizetését teszi lehetővé - derül ki a társaság igazgatóságának az április 25-re összehívott közgyűlésre készült és a BÉT honlapján olvasható előterjesztéséből.
A magyar számviteli szabvány (HAR) szerinti adózott nyereség 2009-ben 74,23 milliárd forint volt, ezt egészíti ki több mint kétmilliárd forint az eredménytartalékból.
Az igazgatóság már februárban bejelentette a részvényenként 74 forint osztalékjavaslatot és azt is, hogy az osztalékfizetés kezdőnapja május 7.
A közgyűlési előterjesztés szerint az igazgatóság 18 hónapra szóló felhatalmazást kér legfeljebb 104.274.254 darab egyenként 100 forint névértékű Magyar Telekom részvény tőzsdei vásárlására. Ez a jegyzett tőke 10 százaléka. Az ár legfeljebb 5 százalékkal lehet
drágább, mint a vásárlás napján kereskedés nyitószakaszában kialakult piaci ár.
A közgyűlés napirendjén szerepel a 2007. üzleti év lezárása is. A Fővárosi Bíróság ugyanis hatályon kívül helyezett több határozatot, amit azon a 2008. április 25-i éves rendes közgyűlésen hoztak meg, amelyen a 2007. évi beszámolót fogadták el.
Kapcsolódó cikkek
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
- A Magyar Telekom lezárja a vitatott 2007. üzleti évét is
- Egy román lap szerint a Magyar Telekom a Siveco iránt érdeklődik
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.