NetOkratikus népszavazást! - Nyílt levél Sólyom Lászlóhoz
Megkeresésében kezdeményezi és a címzettek támogatását kéri, hogy bevezessék a népszavazás kezdeményezését online felületen keresztül is.
A NetMiniszterelnök-jelölt indoklásában időszerűnek tartja, hogy a 3,5 millió szavazati joggal rendelkező internetfelhasználó gyorsan és hatékonyan csatlakozhasson népszavazási kezdeményezéskehez, ezzel nem csak időt, hanem költséget is megspórolva.
Az ötlet valódi érdeme azonban abban van, hogy Horváth Dávid rávilágít arra, amit a sajtó az elmúlt hónapokban kiemelt: az emberek, de még inkább a fiatalok bele akarnak szólni a közéletbe és politikába, csak éppen senki nem képviseli őket. A kezdeményezéssel végre a különböző politikai beállítottságú, esetleg érdektelen emberek is, pártoktól függetlenül csatlakozhatnának egy-egy kezdeményezéshez.
Horváth Dávid az Ügyfélkapu rendszerét javasolja ennek a felületnek a kiépítésére, hiszen ezen keresztül már most is több hivatalos ügyünket lehet elektronikusan intézni.
Horváth Dávid weblapja
"Nyílt levél Sólyom Lászlóhoz
Sólyom László Köztársasági Elnök Úrnak
1014 Budapest, Szent György tér 1. Sándor-palota
Tárgy: Nyílt levél – Online népszavazás kezdeményezés
Tisztelt Köztársasági Elnök Úr!
Támogatását kérem azon kezdeményezésem ügyében, hogy a magyar állampolgárok az alkotmány biztosította népszavazás kezdeményezési jogukkal a jövőben interneten keresztül, online felületen is élhessenek.
A jelenlegi szabályozás szerint, Magyarországon a választópolgárok által kezdeményezett népszavazás aláírásgyűjtéssel történik. Országos népszavazásra irányuló állampolgári kezdeményezés esetén négy hónapig lehet aláírást gyűjteni. Fontos garanciális szabály, hogy az aláírásgyűjtő ívek mintapéldányát – hitelesítés céljából – az aláírásgyűjtés megkezdése előtt be kell nyújtani az Országos Választási Bizottsághoz. Az összegyűjtött és benyújtott ívek hitelesítését 30 napon belül kell lefolytatni. Így a kötelezően elrendelt népszavazás esetén 200.000 választópolgár kezdeményezésére az Országgyűlés 15 napon belül köteles elrendelni az ügydöntő népszavazást.
Ez az eljárás jelenleg rendkívül hosszadalmas folyamat, ezért azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy támogassa kezdeményezésemet, mely szerint kiegészítve az Ügyfélkapu rendszerét, annak keretein belül is lehessen népszavazást kezdeményezni, továbbá a már meglévő népszavazás kezdeményezéshez online is lehessen csatlakozni. Az Ügyfélkapu rendszerében hitelesített adatokkal tudnak regisztrálni az állampolgárok, így mind a népszavazáshoz való csatlakozás, mind a hitelesítés idejét le lehetne csökkenteni.
Azt gondolom, 2010-ben eljött az idő, hogy a több mint 4 millió hazai internetezőből közel 3,5 millió szavazati joggal rendelkező magyar állampolgár online is kezdeményezhessen népszavazást, avagy csatlakozhasson a már meglévőkhöz. Javaslom, hogy a papír-, idő és munkaigényes népszavazási kezdeményezés kiegészüljön egy hiteles és gyors online felülettel is. Fel kellene gyorsítani az ügymenetet és nagyobb nyilvánosságot, egyszerűbb hozzáférhetőséget kellene biztosítani a társadalomnak az alkotmány biztosította jogok gyakorlásához, hiszen a népszavazás a politikai rendszer szerves része, és nálunk – a nyugati demokráciákhoz képest – kevésbé alkalmazott eszköze. A nagyobb hatékonysággal bekövetkező, gyors voksolások élénkíthetik a pártok és a közvélemény kapcsolatát, ugyanakkor arra késztethetik a parlamenti erőket, hogy a reformokat közösen, mindenki által elfogadható kompromisszumokkal dolgozzák ki.
Szavazati joggal rendelkező állampolgárként, a társadalom igényeivel összhangban azt gondolom, hogy javaslatom megvalósítható, kiszolgálná az elvárásokat és elősegítené a társadalmi párbeszédet, megelőzve ezzel számos, a későbbiekben jelentkező problémát. Ezzel a lehetőséggel is erősítve a fiatalok és az idősebb generáció szavazati kedvét, a politikában és a közéletben való aktív részvételét.
Bizakodva mielőbb pozitív válaszában, maradok tisztelettel:
Horváth Dávid
Dunaújváros, 2010. március 25."
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Multifunkciós egyetemi kártya lesz Debrecenben
- Napi 80 sms-t küldenek a tini-lányok
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.