Tizenharmadik Projektmenedzser Fórum
2010. április 8-án tizenharmadszor tartják meg a Projektmenedzser Fórumot, amely a magyarországi projektmenedzserek hagyományos évi szakmai tapasztalatcseréje, ahol lehetőség nyílik a kapcsolatépítés mellett a különböző iparágak elmúlt évekbeli jelentős projekttapasztalatainak és a jövőbeli projekttervek megismerésére.
Az idei fórum kiemelt figyelmet fordít az innovációs projektek kritikus kérdéseinek bemutatására, innovációt támogató projektmenedzsment-specialitásainak és lehetőségeinek bemutatására, a kis-és középvállalatok (kkv) projektmenedzsment-jellemzőinek megismerésére, a projektmenedzsment-kultúra fejlesztési lehetőségeinek bemutatására; a projektek emberi erőforrást érintő kihívásainak bemutatására (virtuális projektszervezetek, a csoportstílus, mint hatékonyságjavító tényező, különböző generációk együttműködési elvárásai), új megoldások lehetőségére és alkalmazásuk felelősségére.
Az elhangzó előadásokban bemutatásra kerülnek a projektben érdekeltek kompetencia fejlesztésének lehetőségei, a projektek sikerét meghatározó érdekeltek feladatai, felelősségei, a projektmenedzsment vállalati/intézményi működését támogató módszertanok és támogató eszközök.
A fórumon kerül bemutatásra a projektmenedzsment magyarországi helyzetét felmérő kérdőíves kutatás eredménye. A kutatás kitér a projektek számának várható helyzetére, az üzleti lehetőségek változására. A fórumon kerül kilencedik alkalommal átadásra „Az Év Projektmenedzsere" díj. A díjat ez évben Mahler Gusztáv ügyfélszolgálati igazgató (Magyar Telekom Nyrt.) érdemelte ki „Optika projekt, a Magyar Telekom szélessávú internet fejlesztési programja (2008. október-2009. december 31.)” vezetésében bemutatott kiemelkedő projektmenedzseri felkészültségéért. Az SZB egyhangú szavazással a fődíj mellett két különdíj kiadásáról döntött: Móra Krisztina projektvezető szakértékesítőnek (IQSYS) és Puskás zoltán senior szakértőnek (Magyar Telekom), kiemelkedő szakmai és projektmenedzseri tudásuk és képességeik elismerésére különdíjat adományoz.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatója lett az év projektmenedzsere
- Könyvbemutató konferencia a projektszponzorokról
- Letöltésajánló: ProjectTrack Express
- Bartalis Krisztina az év projektmenedzsere
- Válsághatást enyhítő projektmenedzsment
- IT projektmenedzsment Sybase PowerDesignerrel
- Projektmenedzser-kiválóságok kerestetnek
- Projektmenedzsment-világnap - hazai vonatkozásokkal
- Projektmenedzser-képzés a BKF-en
- Eszmefuttatás a tanácsadókról
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.