Ericsson hálózatokban a mobil adat- meghaladja a hangátvitel-forgalmat
Az Ericsson a Las Vegas-i CTIA Wireless 2010 Kongresszuson bejelentette, hogy 2009 decemberében globális szinten a mobil adatforgalom meghaladta a hangátviteli forgalmat, az Ericsson által élő hálózatokban végzett, a világ minden térségét lefedő mérések szerint.
Az adatforgalom globális szinten az elmúlt két évben mindkettőben egyenként 280%-kal növekedett, és az előrejelzések szerint az elkövetkező öt év során évente meg fog duplázódni. A „helycsere” körülbelül havi 140 ezer terabyte-os hang- és adatforgalmi értéknél történt. Az adatforgalom növekedése hozzájárul a mobilszolgáltatók bevételének növekedéséhez, ahogy egyre több fogyasztó használja az olyan adatforgalom-generáló eszközöket, mint például az okostelefonok vagy személyi számítógépek. Ugyanazon időszakban végzett Ericsson-mérések azt mutatják, hogy a 3G hálózatok forgalma meghaladta a 2G hálózatok forgalmát.
„Ez jelentős mérföldkő, hiszen a körülbelül 400 millió mobil szélessávú előfizetés jelenleg nagyobb adatforgalmat generál, mint a világ összes 4,6 milliárd mobil előfizetésének hangátviteli forgalma” – fejtette ki Hans Vestberg, az Ericsson elnök-vezérigazgatója Las Vegasban.
Napjainkra a mobil adatforgalom jelentős részét teszi ki a közösségi oldalak elérése mobilkészülékekről, illetve mobil szélessávú technológiával csatlakozó személyi számítógépekről. Például 60 ország több, mint 200 mobilszolgáltatója vezet be és kínál Facebook mobiltermékeket, így a mobilkészülékeiken keresztül több mint 100 millió aktív felhasználó éri el a Facebook-ot. Ezt a véleményt támasztja alá az Ericsson által a közelmúltban végzett fogyasztói tanulmány, amely kimutatta, hogy a mobil szélessávú felhasználók 80%-a bárhol és bármikor elérhető hozzáférést igényel. Mindez már a mindennapi élet részévé vált. A tanulmány hat érett piac 4580 fogyasztójának megkérdezésén alapul. A tanulmány által kimutatott másik jelenség, hogy a mobil adatforgalom növekedésével a mobil szélessávú kapcsolat ugyanolyan személyessé válik, mint a mobiltelefon. A megkérdezettek 80%-a azt mondta, hogy nem osztaná meg senkivel a laptopját, 65%-uk pedig a mobil szélessávú kapcsolatát sem.
Az új fogyasztói magatartás miatt a mobilhálózatokat a hangátvitel mellett az adatátvitelre is méretezni kell. Ehhez jelentős hálózatmodernizációra, valamint a teljesen IP-alapú technológiákra való áttérésre és új támogatási rendszerekre lesz szükség – és ezek mind olyan területek, ahol az Ericsson kedvező pozícióban van ahhoz, hogy segítséget nyújtson a szolgáltatóknak, ezeket az új lehetőségeknek a kiaknázásában.
Kapcsolódó cikkek
- Vestberg: 3,5 milliárd mobilszélessávú felhasználó 2015-re
- A T-Mobile és Ericsson: vonzó sajtóbemutató az 50 Mpbs-os LTE-ről
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- Deep Fiber Access - egyedülálló Ericsson optikai rendszerkínálat
- A szélessáv kulcsfontosságú lesz a szegénység, az éghajlatváltozás és a gazdasági válság megoldásában
- Feltöltőkártyásokat ösztönző új fizetésmód
- Sikeres a T-Mobile és az Ericsson LTE-tesztje
- Az Ericsson mobillá teszi a Netgear routereket
- Otthoni médiavezérlés: Ericsson IPTV Remote készülék Barcelonában
- Ericsson: 2,5 Gbps-os mikrohullámú felhordó hálózat premierje
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.