Digitális festészet: nem más művészet, nem irányzat, nem stílus, hanem...
A digitális úton létrehozott művekre tehát ugyanaz a művészeti, esztétikai mérce vonatkozik, mint bármely más módon létrejött alkotásra. A hagyományos festészethez hasonlóan a festőművész itt is kézi munkával dolgozik, de ecset helyett digitális ecsettel, vászon helyett digitalizáló táblára, az olaj, akryl, tus stb. festék helyett a tintasugaras nyomtatóban lévő speciális tintával veti vászonra vagy papírra az alkotását.
A digitális eszközökkel előállított festményeknek természetesen eltérő tulajdonságai vannak a hagyományosakétól: a digitális alkotás számítógépes adathordozóra mentése bármikor előhívhatóvá teszi a művet, így az alkotások bármeddig könnyen továbbfejleszthetőek lesznek, egymás vázlatául szolgálhatnak, akár több, egymással megegyező - szigorúan számozott vagy számozatlan - példány is előállítható a festményekből. A művek kiállításához elegendő egy számítógép (persze monitorral együtt…), a „kiállítótér” könnyedén bővíthető az internet révén, a „valódi” kiállítások helyszínére pedig elektronikusan eljuttatható, így lehetővé válik az olyan nemzetközi rendezvényeken való megjelenés, ahová egyébként a hagyományos festményeket eljuttatni nagyon költséges lenne.
Hogyan találják meg helyüket a digitális alkotások a gyűjtőknél? Hogyan védhetők a szerzői jogok? Ezekre a kérdésekre is számos gyakorlati tanáccsal szolgál a BPIX.
A digitálisan alkotó művészeket összefogó művészeti csoport hazánkban kevés van, egyik közülük az Artoris Műterem, illetve digitálisan alkotók képeit bemutató galéria, a BPIX Digitális AlkotóCentrum galériája, a BPIX Galéria.
Az Artoris Műterem egy új művészeti irányzatot, a SplitDeco stílust képviseli hazánkban. Alkotásai szűrőjén keresztül az interaktív digitális festészet egyedülálló formájával, sokoldalú felhasználási területeivel ismerteti meg az érdeklődőket. Az alkotóközösség egyik tagja, Selmeczi Zsuzsanna például egyedi megközelítésű díszvázákat (is) alkot, az olyan új technikai eljárások, mint a giclée (zsiklé) alkalmazása mellett a hagyományos festészeti eljárásokat is felhasználja alkotásain.
És persze azt se felejtsük el megemlíteni, hogy aki most rögtön kedvet kap az alkotáshoz, a szükséges szoftvereket (Gimp, Irfan View, XnView stb.) máris letöltheti a Letöltés.com-ról.
További információ: http://bpix.hu
Kapcsolódó cikkek
- Jelentősen bővült idén az országos levéltár digitális anyaga
- Év végén indul a Google könyváruháza
- Sziget Fesztivál szponzorációért kapott díjat a Vodafone
- Ajándékozz fesztivált! Fesztiválbérletek Karácsonyra
- Internetes közvetítéssel segít egyedülálló kulturális projekteket a T-Home
- Már 14 millió dokumentum érhető el az Europeana honlapon
- Színházi előadások az interneten - mozgáskorlátozottaknak kedvezménnyel
- A Google szerint 129 864 880 könyv létezik a világon
- Több száz éves magyar könyveket tesz elérhetővé a Google
- Tizenöt éves a Magyar Elektronikus Könyvtár
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.