E-számlakibocsátás és másodbizonylat megőrzés Microsoft Dynamics NAV-val
A NetLock Kft., a magyarországi hiteles elektronikus ügyintézés vezető vállalata és a nemzetközi MBS kompetenciával és MCP minősítéssel rendelkező szoftverfejlesztő vállalat, az ECOBIT Kft. együttműködésének eredményeképpen a Microsoft Dynamics NAV rendszerben is elérhető az elektronikus számlakibocsátás és másodbizonylat megőrzés. Az új E-számla modul a Microsoft Dynamics NAV alapszolgáltatásait kiegészítő, a vállalatirányítási rendszerbe teljes körűen integrálható alkalmazás, mely a papír alapú számlázást a jogszabályoknak megfelelő elektronikus számlázással váltja ki a Microsoft Dynamics NAV rendszert használó vállalatoknál.
Az új alkalmazás lehetőséget biztosít a felhasználóknak, hogy a jogszabálynak megfelelően elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott számlát bocsássanak ki, és azokat hiteles elektronikus bizonylat formájában őrizzék meg. Az alkalmazás segítségével csökken a munka-, a papír-, a nyomtatási-, tárolási- és posta költség, illetve a postai kézbesítéssel járó időveszteség. Az E-számla modul bevezetése az egyedi igényektől függően 3-5 napot vesz igénybe.
A Microsoft Dynamics NAV egy széles körben elterjedt vállalatirányítási rendszer, amely összefogja és integrálja a vállalat különböző folyamatait, így az alaprendszerben hagyományosan papír alapú számlázást is. Az E-számla modul ezt az alapértelmezett számlázási funkciót bővíti ki elektronikus számlázási mechanizmussal.
Az E-számla modul két fontos fejlesztést tartalmaz. Az egyik a Microsoft Dynamics NAV számlázási funkcióinak a kibővítése, melynek keretén belül felkészítik a rendszert az e-számla generálására és tárolására. Az így elkészülő számla formája megegyezik a Microsoft Dynamics NAV rendszerében előre definiált riporttal. A másik fejlesztés a digitális aláírás megvalósítása. Az alkalmazás az Interneten keresztül lekéri a Netlock Kft. szervereitől a szükséges információkat, majd digitálisan aláírja az elektronikus számlát. Ekkor megtörténik a PDF e-számla hitelesítése, mely ezután hamisíthatatlan lesz. A rendszer a saját adatbázisban a számlázási adatok mellé tárolja el a digitálisan hitelesített e-számlát, mely a „Megtekintő” funkció segítségével bármikor lekérdezhető, és bemutatható a megfelelő ellenőrző szerveknek. Mivel az e-számla csak elektronikus formában hiteles bizonylat, ezért e-mailen keresztül küldhető el az ügyfeleknek.
Az E-számla modul funkciói közé tartozik a PDF és XML fájlok generálása, a kötegelt feldolgozás csoportos számlákhoz, az e-mail küldés, valamint a naplózás funkció, mely a rendszer működéséről ad visszakereshető tájékoztatást.
Cél, hogy a vállalatok minél szélesebb körben ismerjék és használják az e-ügyintézés eszközeit. Az együttműködés eredményeképpen megszületett új alkalmazásnak köszönhetően többek között csökken a munka-, a papír-, a nyomtatási-, és posta költség, nő a költséghatékonyság és egyben lehetővé válik a környezettudatos vállalati működés. Az E-számla modul tervezésekor az egyedi felhasználói igényeket helyeztük a középpontba, melyhez olyan partnert kerestünk, akinek a segítségével, valamint a két vállalat tapasztalatának és tudásának egyesítésével egy felhasználóbarát szolgáltatást hozhatunk létre. Az alkalmazásnak köszönhetően így jelentősen csökkenthetők a dolgozók adminisztrációs terhei, és a hibalehetőségek száma, valamint hatékonyabbá válik a munkavégzés, mivel az integrált vállalatirányítási rendszert használó vállalkozások néhány kattintással képesek előállítani, előkeresni és továbbítani e-számlákat” – mondta Kiss György, az ECOBIT Kft. ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft újabb kiskereskedést nyit Kaliforniában
- Microsoft Dynamics CRM Online – ügyfélkezelés a számítási felhőben
- A Kinect varázstükre
- Microsoft: „Amit reggel raktak, leomlott estére…”
- ARM processzorokkal előre törhet a Microsoft
- Ballmer: 2010 semmihez sem hasonlítható jó év volt
- CES 2011: Az Apple megpróbálja „ellopni” a show-t
- Ingyenes kalózos játék és tesztek a MS karácsonyi kosarában
- Táblagépekre fejleszt a Microsoft
- Tartja pozícióját a Google, de lassan jön föl a Bing
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.