Szoftverfejlesztés uniós támogatással
A FrontEndART Kft. a Szegedi Tudományegyetemmel együttműködve 50 millió forint uniós támogatással olyan szoftvereszköz-csomagot, módszertant és szolgáltatást dolgozott ki, amivel feltérképezhetők a bonyolult informatikai rendszerek, s ami segít működtetésükben és biztonsági szintjük növelésében.
Az összesen 91 millió forintba kerülő fejlesztést sajtótájékoztatón mutatták be Budapesten. A megoldás különösen azoknak a szervezeteknek ad segítséget, amelyek komplex és dinamikusan változó szolgáltatást nyújtanak, mivel itt szorosan összekapcsolódó, de heterogén szoftverrendszerek alakulnak ki a funkciók teljes körű ellátására. Ilyenek például a pénzügyi szektorban működő szoftverek, illetve a telekommunikációs és közszolgáltatást nyújtó rendszerek. Az ilyen rendszerektől a társaságok és ügyfeleik azt várják, hogy gyakorlatilag állandóan és biztonságosan működjenek. A cél az, hogy a társaság eladja a megoldást, a bevételből az egyetem is részesül majd.
Kapcsolódó cikkek
- Pénzt kínál az iPhone-alkalmazásfejleszőknek a Microsoft
- A Bull Magyarországé a Körözési Információs Rendszer fejlesztése
- A Budapest Mikroelektronika Zrt. fejleszt szoftvert ORFK-nak
- Üzleti szoftverek egyetemi együttműködéssel
- Új, informatikai doktori iskola indult Szegeden
- Tanulj szerepjáték közben vállalatirányítást!
- Számítógépes nyelvészeti konferencia Szegeden
- A Microsoft és a Szegedi Tudományegyetem felavatták a "Jövő Tantermét"
- Pályázati forrásból fejlesztik a szegedi egyetem informatikai hálózatát
- SGI Altix 3700 szuperszámítógépre épül az induló szegedi regionális HPC központ
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.