Továbbra is veszteséges a Sony
A Sony veszteséggel zárta a márciussal véget ért üzleti évet. A japán óriáscég tizennégy nyereséges év után már másodszor zárt mínusszal.
Ugyanakkor a társaság csütörtöki közleménye szerint a helyzet javul; az üzemi eredmény 31,8 milliárd jen volt 2008/2009-ben, az egy évvel korábbi rekord nagyságú, 227,8 milliárd jen üzemi veszteség után.
Az adózás utáni veszteség az elemzői várakozásoknál kisebb, 40,8 milliárd jen lett. Egy évvel korában 98,9 milliárd jen adó utáni veszteséget szenvedett el az elsősorban fogyasztói elektronikai cikkek gyártásával foglalkozó társaság. A bevétel tovább apadt, 7
százalékkal 7,21 ezer milliárd jenre csökkent az egy évvel korábbi 13 százalékos visszaesés után.
A Sony 180 ezres alkalmazotti létszámát több mint tízezerrel mérsékelték, illetve csökkentették az 57 üzemből álló gyártási hálózatot. Összesen 330 milliárd jent kitevő költségcsökkentési programot indítottak el, aminek végrehajtásban már előre haladtak -
közölte a társaság.
A Sony 2009-ben munkába állt új vezetése azzal számol, hogy a 2010/2011-es üzleti évben ismét nyereséges lesz a társaság, egyebek között a 3D-s televízió készülékek iránti érdeklődés várható növekedésének hatására. Az üzemi eredmény 160 milliárd jen, az
adózott nyereség 50 milliárd jen, a bevétel 7,6 ezer milliárd jen lesz a várakozások szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális felhőbe száll a zenepiac
- Az analóg média alkonya - A Sony bezár egy CD gyárat
- Hol tart a fogyasztói elektronika 2011-ben?
- Letöltés nélküli zeneszolgáltatást indított a Sony
- Szoftverfrissítés SONY LCD TV-khez
- Videókon a PSP mobil
- Képességjavító frissítés Sony A900/A850 DSLR-ekhez
- Négymillió Move távvezérlő-rendszer kelt el a PS3-hoz
- Full HD-sek lesznek a biztonsági kamerák is
- Visszatér a japán e-olvasó piacra a Sony
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.