Legzöldebb IT vállalat: Első a Cisco, utolsó a Panasonic
A nemzetközi civil szervezet az idén hatodik alkalommal publikált jelentésében a zöld technológiai megoldások, az üvegház hatású gáz lábnyom visszafogása, és a környezettudatos értékek képviselete alapján rangsorolta a világ vezető IT cégeit. A Greenpeace megállapítja, hogy a cégek egyik fele szerepet vállal az éghajlatváltozás elleni küzdelemben és az energiafelhasználás átalakításában, másik felénél azonban koránt sem nyilvánvaló, hogy a zöld informatikát többnek tartanák marketing stratégiánál.
A szervezet azt vizsgálta, hogy a cégek milyen mértékben használják a környezettudatos megoldásokat, például zöld IT-t, az intelligens mérőrendszert (smart grid) és a házi energiagazdálkodást. Azt is figyelembe vették, hogy a vállalatok milyen mértékben csökkentik szén-dioxid kibocsátásukat – illetve társadalmi szerepvállalásukat is felmérte, így például a megújuló energiaforrások propagálása terén.
A 15 céget tartalmazó lista élén a Cisco 62 ponttal végzett, a tavalyi rangsorhoz képest megduplázta eredményét. A Greenpeace kiemeli, hogy a cég sokat invesztált éghajlatvédelmi fejlesztésekbe, például intelligens hálózati technológiákba. A második helyezett 53 ponttal az Ericsson, főként technológiai fejlesztései például smart grid rendszerek kiépítése alapján. A harmadik helyen az IBM áll 42 ponttal.
A 33 ponttal hatodik helyen végzett Google-ról a környezetvédő szervezet megállapította, hogy kampány szinten gyakran lép fel a zöld politika mellett, ám ehhez képest nincsenek kibocsátás - csökkentési célkitűzései. A Greenpeace a 31 ponttal hetedik helyen végzett Microsoft esetén is ezeket a célokat hiányolja.
A 16 ponttal a lista utolsó előtti helyén álló Sony-ról megállapítják, hogy a cég egyáltalán nem érdekelt a zöld technológiai fejlesztésekben, a listán az utolsó helyen a Panasonic áll 14 ponttal.
Kapcsolódó cikkek
- Cisco: 18-szorosára nő öt év alatt a mobil adatforgalom
- Cisco: drasztikus mértékben csökkent a spamek száma
- Papírhalmozás helyett elektronikus számlák
- Pandavilág élőben a neten, Kínából
- A világ első intelligens számítógépe nulla watt készenléti áramfogyasztással
- Új, felhőalapú videó-technológia TV-szolgáltatóknak
- Cisco: négy év alatt tizenkétszeresére nő a cloud-adatforgalom
- Európába érkeznek a Panasonic okostelefonjai?
- A fenntartható fejlődésre ösztönöz a Xerox
- Egységes Full-HD 3D szemüvegek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.