Ismét nő a mobilpiac, feljövőben az Apple és a RIM
A globális piacvezető továbbra is a Nokia, 37,4 százalékkal, míg a második Samsung részesedése 22,3 százalék, az LG-é pedig a mobilpiac 9,4 százaléka. Mindhárom szereplő több készüléket értékesített 2010 első három hónapjában, mint tavaly ilyenkor, egész pontosan 15,7; 40,4; illetve 19,9 százalékkal. Eközben a Sony Ericsson forgalma a darabszámot tekintve 27,6 százalékkal visszaesett, így a japán-svéd társaság jelenleg 3,6 százalékon áll csakúgy, mint a Blackberry okostelefonokat gyártó RIM, amely azonban 34,6 százalékkal növelte eladásait. Az ötödik helyen 3 százalékkal holtversenyben áll az Apple, a kínai ZTE és a szebb napokat látott Motorola, azonban hármójuk közül az Apple valamivel több készüléket értékesített, mint a többiek.
Érdekes adat, hogy a vezető mobilgyártók közül mindössze kettőnek sikerült most felülmúlnia tavaly év végi teljesítményét, a RIM-nek 3,6 és az Apple-nek 0,2 százalékkal. Miközben a fenti adatok alapján szemmel láthatóan gyorsan magához tért a mobilpiac a válság után, a darabszám alapján vezető gyártókat, azaz a Nokiát és a Samsung-ot továbbra is sújtja az a nehézség, hogy a termékeik zömét alkotó, olcsó vagy középkategóriás mobilokon minimális a nyereségük.
Kapcsolódó cikkek
- Első körben alaptalannak ítélték a Nokia vádját az Apple ellen
- 12 milliónál tart a hazai mobil-előfizetői szám
- Szeptemberben megélénkült a mobilvásárlás
- A laptophasználók 40 százaléka táblapécére cserélné számítógépét
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- A vártnál gyorsabb ütemben térhet magához a mobilpiac
- Aktivizálódik a mobilpiac
- Egyre gyengébben teljesít az Apple és a Dell, az Acer viszont megtáltosodott
- A mobilpiacot máris elérte a gazdasági válság szele
- Erős visszaesés várható a mobilpiacon
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.