Több mint egymillió e-kereskedés a kínai Taobaón
A kínai elektronikus kiskereskedelem első számú platformján - a Taobaon - az elmúlt öt évben már több mint egymillióan nyitottak online boltot - jelentette be a cég.
A múlt hónap végéig 1 millió 60 ezren regisztrálták magukat, vagyis nyitottak online kereskedést a taobao.com-nál, amit egy hangcsoui (Hangzhou) székhelyű cég üzemeltet.
2005 októberében a Taobao célul tűzte ki, hogy öt éven belül egymillió "munkahelyet teremt" az internet segítségével. A vállalat statisztikája szerint az ország mind a 31 tartományából, illetve önálló városából és autonóm területéről találhatók működő üzlettulajdonosok.
Az e-kereskedések tulajdonosainak több mint a fele a gazdaságilag fejlettebb, export irányultságú keleti és a déli partvidékekről származik. Bevételük a nyilvántartás szerint havonta nem több ezer-kétezer jüannál, ami jelenlegi árfolyamon számolva körülbelül 33-66 ezer forintnak felel meg.
Az online boltok gazdáinak közel 58 százaléka 23 és 32 év közötti, és 8 százalék körül van a 18-22 év közöttiek aránya, akik vélhetően egyetemi, főiskolai hallgatók. A 2003-ban alapított Taobao tavaly 200 milliárd jüanos (29,3 milliárd dollár) forgalmat bonyolított.
Kapcsolódó cikkek
- Sorra záratják be a kínai fájlcserélőket
- E-kereskedelem mobilról - 2010-ben már okostelefonról is intenzíven vásároltunk
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- A Paypal a jövő?
- Több mint egymillió letöltés a Mac App Store áruházból az első napon
- Megkezdte működését az Apple Mac App Store online áruháza
- Webáruházban árulnak lopott iTunes hozzáféréseket
- Pályázati tervek: 2011 e-business szakdolgozata
- Internetre gyűjtik az évszázados kínai irodalmi emlékeket
- Már majdnem félmilliárd az internetfelhasználók száma Kínában
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.