Az Apple lekörözte a Microsoftot, ez kulturális fordulatot is jelez
Az iPod, iPhon és iPad gyártójának, az Apple-nek a piaci értéke 227,1 milliárd dollárra nőtt, miután részvényeinek árfolyama szerda délután 1,8 százalékkal emelkedett. A Microsoft-papírok árfolyama ezzel szemben 1 százalékkal csökkent, így a szoftveróriás értéke 226,3 milliárd dollárra apadt. Az Apple-részvények árfolyama 248,47 dollárra nőtt, míg a Microsoft-részvényeké 25,49 dollárra csökkent.
Az Apple-t és a Microsoftot egyetlen amerikai vállalat előzi meg a tőzsdei kapitalizáció terén: az Exxon Mobil olajvállalat, amelynek értéke 282 milliárd dollár.
A The New York Times megjegyezte: az, hogy az Apple lekörözte a Microsoftot, az üzleti világ egyik legelképesztőbb fordulatát mutatja, hiszen az Apple-t egy évtizeddel ezelőtt szinte már leírták. A cég gyorsan növekvő értéke kulturális változást is jelez: már nem az üzleti igények, hanem a fogyasztói ízlés a fő technikaformáló erő.
A Microsoft a Windows operációs rendszerrel és az Office programcsomaggal csaknem két évtizedig meghatározta a legtöbb ember és a számítógép kapcsolatát, ezt tükrözte a cég piacvezető kapitalizációja. "A billentyűzet és a klikkelés korszakát azonban felváltja az okostelefonok érintőképernyőjének és az ujjak puha suhanásának időszaka" - írta az újság.
Ez az eddigi legfontosabb fordulat a Szilícum-völgy történetében - fogalmazott Jim Breyer, több sikeres internetes, média- és technológia vállalkozás vezetőségi tagja és részvényese.
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- Minden korábbinál nagyobb negyedéves bevétel és nyereség az Apple-nél
- Kínában erősít a Microsoft
- A Microsoft a legvonzóbb munkahely
- Elhunyt Steve Jobs, az Apple atyja
- Az Apple Amerika legértékesebb vállalata
- Apple étvágy: e-könyv áruház a következő falat?
- Az Apple vált a világ legértékesebb márkájává
- A Microsoft kisebb profitot termelt, mint az Apple
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.