Nikon DSLR videók átalakítása Compressor 3.5-tel Final Cut Pro 7-hez
Ha támogatott formátumba való átalakítás nélkül importálja a DSLR videófájlokat a Final Cut Pro programba, akkor piros sáv lesz látható az idővonalba tartozó klipeken. A piros sáv azt jelenti, hogy a klipet renderelni kell a RealTime programban való lejátszás előtt. Az újrakódolás (a kódolt fájlok átalakítása egy szerkesztésre alkalmas formátumba) lehetővé teszi, hogy a Nikon fájlt a Final Cut Pro saját formátumában szerkeszthesse. A fájlok renderelését lehetőség szerint el kell kerülni, mert növeli a szerkesztéshez szükséges időt, és további helyet foglal el a merevlemezen. A Compressor segítségével átalakított fájlok megjelenítése is szebb, mintha a Final Cut Pro programban renderelte volna őket. A Final Cut Pro idővonalában megjelenő piros sáv a renderelés szükségességét jelzi.
A Compressor 3.5 szoftver a Final Cut Pro 7 tartozéka, ezt a programot ajánlja japán gyártók a Nikon DSLR videófájlok átkódolásához. A Compressor használatának előnye, hogy támogatja a kötegelt feldolgozást is. A Compressor korábbi verziói nem rendelkeznek azokkal a kódolási opciókkal, mint a 3.5 verzió (pl. az Apple ProRes (LT) kodek), bár más megoldások ott is elképzelhetők. A javasolt munkafolyamat tartalmazza egy Compressor Droplet letöltését is. A Droplet automatizált Compressor-beállítás, amely a Final Cut Pro által felismert formátumúra konvertálja a fájlokat. Készítettünk egy Dropletet, amely az Apple ProRes 422 (LT) kodek szerint kódolja át a videófájlokat. E kodek előnye, hogy alacsony bitráta mellett is jó minőséget ér el. Más Apple ProRes kodekek is használhatók, pl. a ProRes 422 (HQ) High Quality vagy a ProRes 4444, amely Alfa csatornát is tartalmaz kompozitok készítéséhez. E két opció kiemelkedő minőséget biztosít, ugyanakkor az átalakított fájlok mérete lényegesen nagyobb lesz, mint a ProRes 422 (LT) kodekkel készített fájloké. A ProRes kodekek mind köztes kodekek, tehát anyagok szerkesztésére, nem pedig végleges elkészítésére alkalmasak. Ahhoz a fájlt másik formátumba kell exportálni (pl. H.264, Blu-ray, DVD stb.).
Videófájlok átalakítása szerkesztéshez: munkafolyamat a Final Cut Pro 7 programban:
1. Kattintson erre a címre, és töltse le a .dmg fájlt a számítógép asztalára. Ez a fájl kompatibilis a Compressor 3.5 programmal, amely programra szükség van a leírt munkafolyamathoz.
2. Kattintson duplán a Nikon2ProRes422LT.dmg fájlra annak megnyitásához, majd kattintson duplán a Droplet fájlra. Ekkor párbeszédpanel jelenik meg.
3. Húzza a videoklipeket a forrásablakba.
4. Válassza ki az átalakított fájlok célhelyét (alapértelmezésben ez ugyanaz, mint a forrásfájl helye).
5. Kattintson a Submit (Küldés) lehetőségre, ekkor a program megkérdi, hogy le akarja-e cserélni a meglévő fájlt. Válassza a „Do not replace” (Ne cserélje le) beállítást.
6. Igény szerint nevezze át a fájlokat, majd kattintson a Submit (Küldés) lehetőségre az új fájlok létrehozásához.
7. Most megnyithatja a Final Cut Pro 7 szoftvert. Azt javasoljuk, hogy az új projekt létrehozásánál a következő beállításokat válassza ki a Final Cut Pro programban.
8. Az Apple ProRes 422 (LT) formátumúra átalakított Nikon fájlok most már importálhatók a Final Cut Pro 7 programba, és ott szerkeszthetők.
Másik megoldásként létrehozhatja a saját Dropletjét. A művelettel kapcsolatos részletes tájékoztatást az Apple terméktámogatás webhelyén találja, kattintson ide.
Kapcsolódó cikkek
- Nikon D800 36 megapixellel
- Új, tartalommegosztásra kiélezett videokamerák a Canontól
- 3D videokamera 99 dollárért – Vivitar 790HD
- 4K-s videókat készít a Canon 5D Mark II utódja
- Nikon Coolpix AW100 – Kalandra fel!
- TIPA-díjas a Nikon D7000 és COOLPIX P300
- ME-1: a Nikon első saját külső mikrofonja
- Megérkezett a Nikon D5100
- Késik a Nikon 3D My PictureTown szolgáltatása
- Frissülő Nikon WT-4 és Thumbnail Selector
Digicam ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovatív technológiával és szakértelemmel inspirálja a Sony a jövő generációját
Nagy sikerrel rendezték meg a Sony és a Down Alapítvány közös nyári táborát, melynek keretében a részt vevő értelmi fogyatékossággal élő gyerekek és fiatalok megtanulhatták a Sony által rendelkezésre bocsátott fényképezőgépek és kamerák alapszintű használatát. Az együttműködés még tovább folytatódik idén egy vidéki fotós túrával és egy kiállítással.
Kisebb, könnyebb és gyorsabb az új Sony objektív
A Sony bejelentette az FE 85mm F1.4 GM II (SEL85F14GM2) prímobjektívet, amely a nagy felbontást és lenyűgöző bokeh hatást kivételes módon, kompakt házban ötvözi a gyors autofókusszal (AF). A második generációs objektív megörökli a bokeh hatás és a felbontás magas szintű kombinációját, amely az első generációs típusnál már komoly elismerésnek örvendett, és ráadásként a legújabb technológiákat is alkalmazza.
A ViewSonic megnyitja a nevezést az 5. ColorPro Awards: Momentumra
A ViewSonic Corp.*, a vizuális megoldások egyik globálisan vezető vállalata nagy örömmel indítja útjára a várva várt ColorPro Awardsot, amely zsinórban ötödik éve jelzi a vállalat elkötelezettségét az alkotók inspirálása és képességeik növelése iránt világszerte. Az idei tematika, a „Momentum”, arra hívja fel az alkotókat, hogy a lendület határtalan energiáját felhasználva, annak megállíthatatlan hullámát meglovagolva haladjanak álmaik és törekvéseik horizontja felé. A pályázatokat 2024. szeptember 24-ig lehet benyújtani.
Új generációs kamerakészlet tartalomgyártóknak
Debütált a ZV-E10 II, a Sony legnépszerűbb tükör nélküli ZV-E10 kamerájának második generációs verziója. Az eredeti ZV-E10 a Sony videós tartalomgyártóknak szánt ZV kamerasorozata alappilléreként könnyű, kompakt, sokoldalú eszközt kínált kezdő és haladó tartalomgyártóknak egyaránt. Az új ZV-E10 II rendelkezik az eredeti kamera tartalomgyártók által kedvelt összes funkciójával – mint például a „Creative Looks” beállítással, a „Product Showcase Setting” móddal, a „Background Defocus” funkcióval és az oldalra nyitható, változtatható szögű képernyővel –, ugyanakkor még kifinomultabb és felhasználóbarátabb lett.
A HONOR és a Rankin meginvitálja az európaiakat, hogy osszák meg a hangulatukat
A HONOR, Európa leggyorsabban növekvő okostelefon márkája ma részletezte, hogy mit is takar együttműködése Rankinnal, az ikonikus fotóssal. Rankin olyan hírességeket fotózott, mint II. Erzsébet királynő, David Bowie és Kate Moss.