Újabb eljárás a Magyar Telekom ellen
Újabb kisrészvényese adott be keresetet a Magyar Telekom ellen, és kérte több, a társaság 2010. április 7-i közgyűlésén hozott határozat hatályon kívül helyezését - közölte a távközlési cég hétfőn a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
A kereset hivatalos kézbesítésére még nem került sor - áll a közleményben. A Magyar Telekom a kisrészvényesi kereseti kérelemben foglaltakkal nem ért egyet, és mindent megtesz álláspontja érvényre juttatásának érdekében - fűzi hozzá a cég.
Május elején már egy másik kisrészvényes is kérte a Fővárosi Bíróságtól, mint cégbíróságtól, hogy utasítsa el a Magyar Telekomnak a 2010. évi rendes közgyűlésén hozott döntései bejegyzésére vonatkozó kérelmét. Másik két kisrészvényes pedig ezen felül kérte a bíróságtól ideiglenes intézkedés elrendelését is.
Az április 7-én megtartott éves rendes közgyűlésen a részvényesek részvényenként 74 forint osztalékról döntöttek úgy, hogy a magyar számvitel szerinti nem konszolidált 2009. évi 74,23 milliárd forint adózott nyereséget kiegészítették az eredménytartalékból több mint kétmilliárd forinttal.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: frekvenciát nyert a katolikus rádió, az NMHH nem kötelezheti az újságírókat információforrásuk felfedésére
- Nagyszabású hálózatfejlesztés újabb kilenc Somogy megyei településen
- Büntetés a Nokiának a szerzői jogok megsértéséért
- Az adatvédelmi biztos szerint erősíteni kell az adatnyilvánosságot
- Újabb YouTube-os, Ud Zrt.-hez köthető titkosszolgálati hanganyagokat vizsgálnak
- Intenzíven zajlik a vaterás csalás felderítése
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- Karácsonyi csaló a Vaterán és a Teszveszen
- "hello holnap!"
- Az ENSZ az internet szabályozását mérlegelheti
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.