Ismét pert nyert a TeleData az illegális adatfelhasználókkal szemben
Megnyerte a jogellenes adathasználat miatt indított pert a direkt marketing piacon működő TeleData Kft. a nyíregyházi Dinasztia Hotel Kft.-vel szemben - közölte a TeleData.
A közlemény szerint a bíróság megállapította, hogy az alperes, a Dinasztia Hotel Kft. megsértette a felperes TeleData mint adatbázis-előállító jogát, mert a "TeleTár" elnevezésű adatbázisából a felperes hozzájárulása nélkül ismételten és rendszeresen kimásolta, illetve direkt marketing céljára hasznosította az adatokat. Ezen túl egyebek mellett olyan előfizetőt is megkeresett ajánlatával, aki a megkeresés lehetőségét előzetesen megtiltotta. Az alperes mindezzel kárt okozott a felperesnek.
A Fővárosi Bíróság jogerős ítéletében kötelezte a Dinasztiát a TeleData által követelt kártérítési összeg és a perköltség 15 napon belüli megtérítésére. Kötelezte továbbá a jogsértés abbahagyására, s eltiltotta a további jogsértéstől. Kötelezte arra is, hogy 15 napon belül szolgáltasson adatot a felperesi adatbázis jogellenes felhasználásával kialakított üzleti kapcsolatairól. Ezen túl az alperesnek 15 napon belül saját költségén két országos napilapban nyilvánosságra kell hoznia az ítéletet - közölte a TeleData.
"A bírósági döntés azért is fontos számunkra, mert azt szeretnénk, ha minél kevesebb illegális adatfelhasználó működne az éves szinten mintegy 35 milliárd forint forgalmú direkt marketing piacon" - idézi Bartók Jánost, a TeleData Kft. ügyvezető igazgatóját.
Az ügyvezető hozzátette: az ítélet a gyakorlatban is bünteti a személyes adatok illegális felhasználását a direkt marketingben. Ez nemcsak azért fontos, mert védi üzleti érdekeiket, ezen belül a társaság tulajdonában lévő TeleTárban lévő személyes adatokat, hanem azért is, mert reményeik szerint az ítélet nagyobb védelmet nyújt azoknak az embereknek is, akik hozzájárultak vagy éppen tiltják adataik marketing célú felhasználását.
A TeleData már nem első alkalommal nyert hasonló bírósági perben, és jelenleg is több, megítélésük szerint az adatbázisukat illegálisan, illetve jogsértő módon felhasználó cég ellen folytatnak peres eljárást.
A Magyar Telekom Csoporthoz tartozó TeleData Kft. 1991-ben jött létre. A vállalat a magyarországi távközlési előfizetők adatainak kezelésén, nyomtatott és CD-telefonkönyvek (TeleTár) értékesítésén túl direktmarketing-szoláltatást kínál. A TeleData rendelkezik Magyarország egyik legnagyobb adatbázisával, amely minden eddiginél pontosabb és költséghatékonyabb direkt marketing adatbázis hátteret ad a kis- és középvállalatok, a marketingkommunikációs cégek számára.
Kapcsolódó cikkek
- A Google után a Facebook is kapitulált a német adatvédelmi törvények előtt
- Médiatanács: frekvenciát nyert a katolikus rádió, az NMHH nem kötelezheti az újságírókat információforrásuk felfedésére
- Büntetés a Nokiának a szerzői jogok megsértéséért
- Az adatvédelmi biztos szerint erősíteni kell az adatnyilvánosságot
- Újabb YouTube-os, Ud Zrt.-hez köthető titkosszolgálati hanganyagokat vizsgálnak
- A Iomega Szuperhőse megvédi az Iphone adatokat
- Intenzíven zajlik a vaterás csalás felderítése
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- Karácsonyi csaló a Vaterán és a Teszveszen
- Adatvédelmi tanúsítvány a SAS-nak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.