9000 embert küld el a HP
Ez a vezető számítógépgyártó 300 ezres munkaerejének mintegy 3 százalékát jelenti, ami elsőre nem tűnik túl soknak, azonban a társaság a Compaq 2002-es bekebelezése óta több alkalommal is megélt már több ezres nagyságrendű leépítéseket. A mostani átszervezés az elbocsátások mellett körülbelül egymilliárd dolláros beruházással is jár, főként az olyan komplex üzleti adatközpontok területén, amelyek a cég nagyszabású felhő (cloud computing) infrastruktúra elképzeléseit hivatottak valóra váltani. Ezzel párhuzamosan a HP konszolidálni, azaz összevonni és karcsúsítani fogja adatközpont-, hálózati- és alkalmazás-üzletágait.
A tervek szerint az intézkedésekkel hosszú távon évente mintegy 500-700 millió dollárt spórolhat a vállalat adózás után. A folyamat részeként 6000 új munkahelyet is teremtenének, azaz a munkaerő-veszteség végső soron csupán 3000 fő lenne. Érdekes, hogy a HP nem válságos időszakban, hanem talán éppen a most átvészelt válságból okulva szánta rá magát az átszervezésre. A cég ugyanis az idei első negyedévben 13 százalékkal felülmúlta egy évvel korábbi üzleti forgalmát, profitja pedig több mint egy dollárral emelkedett részvényenként.
Kapcsolódó cikkek
- Nem változtat stratégiáján a romokban lévő HP
- Újabb céget vásárol fel a Hewlett-Packard
- A HP győzelmével zárul a Dell kontra HP felvásárlási csata
- Saját rekordjait döntögeti a HP
- Lemondott a szexuális zaklatással vádolt HP-vezér
- Jelentősen növelte profitját a HP
- Csökkent a HP profitja, a társaság nem optimista
- Adatbiztonsági céget vásárol a HP
- Többezres leépítés a HP-nál Amerikán kívül
- A Hewlett-Packard hozta az eredményt, de borúlátó
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.