RFID az alagutakban a teherautók biztonságáért
A megoldás a teherautók túlmelegedett részeit (pl. a fékek) már az alagút bejárata előtt észleli, és veszély esetén riasztást ad. Egy másik, RFID-alapú rendszer veszélyes rakománnyal rendelkező teherautókról ad információt – ugyancsak még mielőtt azok behajtanának az alagútba – az alagút irányító központjának. Így a tűzoltóság készenlétbe tudja állítani az esetleges tűznek megfelelő oltóanyagot. A rendszerpróbákat május óta a München melletti aubingi autópálya-alagútban végzik.
Az alagúttüzeket főleg meghibásodott járművek okozzák, és különösen nagy károk keletkezhetnek, ha teherautók szerepelnek a balesetben. Emiatt a veszélyes rakománnyal utazó teherautókat csak bizonyos alagutakba engedik be, és egy plakettet kell viselniük, amelyen fel van tüntetve a rakomány veszélyességi besorolása és a számukra engedélyezett alagút-kategória. Az alagút előtt ennek alapján videokamerákkal lehet ellenőrizni, hogy behajthat-e egyáltalán a jármű.
A Siemens Corporate Technology (CT) egyik megoldása videó- és hőkamera-felvételeket kombinál. Egy képfeldolgozó szoftver azonosítja először is, hogy a képek milyen járművet – pl. teherautót – mutatnak. Majd a program elkészíti a teherautó modelljét, és megjelöli az ellenőrzendő járműrészeket. A részek közötti, megengedett hőfokeloszlások adatai segítségével, a videó- és hőfelvételek overlay-kombinációjából felismerhetők a túlhevült részek.
Mivel a veszélyes szállítmányoknak a plaketten feltüntetett adatai kedvezőtlen időjárási körülmények esetén rosszul olvashatók, a kutatók olyan RFID-címkét (tag) fejlesztettek ki, amely pontos rakomány-adatokat tud az alagút előtt telepített olvasókészülékbe továbbítani. Speciális algoritmusoknak köszönhetően ez akkor is működik, ha a jármű teljes sebességgel halad. A megkívánt, 50 méteres hatótávolság érdekében aktív, battériáról táplált FRID-címkéket használnak. A tápenergia takarékos használata érdekében a címkék csak akkor kezdenek működni, amikor azokat az olvasókészülék „megszólítja“. Az átviteli protokollt is megfelelően optimalizálták. A CT által kifejlesztett titkosító chip megakadályozza az átvitt adatok lehallgatását és meghamisítását. Ezt a chipet is optimalizálták gyors adatátvitelre és alacsony fogyasztásra.
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens ismét első a fenntarthatóságban
- Fesztiválozás készpénzmentesen
- Hatmillió eurós segítség Japánnak a Siemenstől és dolgozóitól
- Egyesülnek a magyarországi Siemens vállalatok
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- GmBH-vá alakul a Siemens IT Solutions and Services (SIS)
- Ipari támadás egy új féreggel
- Az első Green+ Hospital Németországban
- A Siemens munkahelyeket teremt magyarországi zöldberuházással
- Új elnök a Siemens Ausztria és a Siemens CEE élén
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.