Csaknem félmilliárdos EU támogatást nyert az IT Services Hungary
Az IT Services Hungary (ITSH) csaknem félmilliárd forint uniós támogatást nyert a jövő infokommunikációs alkalmazásai és eljárásai fejlesztésére - közölte a társaság szerdán az MTI-vel.
A közlemény szerint a T-Systems leányvállalata a Gazdaságfejlesztési Operatív Program keretében 463 millió forintos európai uniós támogatást nyert K+F tevékenysége finanszírozására és telekommunikációs eszközök fejlesztésére.
Az ITSH a Deutsche Telekom AG konszern tagjaként, a T-Systems csoporton keresztül 2005-ben hirdette meg úgynevezett nearshore stratégiáját, melynek eredményeként a csoport üzemeltetési, fejlesztési és K+F tevékenységének egy részét közép-európai telepekre helyezi át.
A támogatást nyert kutatás-fejlesztési projektre a vállalat 78 új munkahelyet teremt: 5 PHD hallgató, 17 diploma előtt álló, és 56 diplomás hallgató kap kutatói munkára lehetőséget. A projekt a felsőoktatás, a kutatói- és a gazdasági szféra együttműködésének eredménye.
A kutatások 3 nagy csoportban, három témakörben zajlanak. Egy 40 fős csapat a meglévő magyar ügyfelek - nagyvállalatok, kkv-k, állami partnerek - számára értékesített termékek, eszközök, eljárások fejlesztésén dolgozik, 30 fő a külföldi anyavállalat, a Deutsche
Telekom AG rendszerirányítási üzletága számára végez teljes körű információ- és kommunikációtechnológiai kutatási tevékenységet, 8 fő pedig a vállalat szolgáltatásnyújtó részlege számára végez kutatásokat, majd módszertan-fejlesztést.
Az 1800 fős, budapesti és debreceni székhelyű vállalat 2007-es indulása óta minden évben megduplázta munkatársainak számát.
Kapcsolódó cikkek
- Magyarországon bővíti K+F tevékenységét a Nokia
- Parkinson-kór, epilepszia, fertőző és szívbetegségek: több millió euró a magyar kutatóknak
- A kutatás-fejlesztésen is spórol a Nokia
- Az EU figyelmezteti az Oracle-t a Sun felvásárlása miatt
- Bővíti K+F létszámát az Ericsson Magyarország
- Saját ügyvédje szerint is nehéz helyzetben van az Intel az EU-val szemben, de fellebbez
- 1,06 milliárd euróra büntette az Intelt az EU
- Lazít a Microsoft-megfigyelésen az EU
- Európai Innovációs és Technológiai Intézet: alakuló ülés
- Tőkét vont be a ThalesNano Zrt.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.