Xbox-fejlesztői képzés indul Magyarországon
Igazi unikummal jelentkezik a tanfolyamain online és offline részvételi lehetőséget egyaránt biztosító IT Factory. A 2010. június 28-án induló 20 órás tanfolyam hallgatói a Microsoft Xbox játékkonzolára készítenek el egy 30 éve töretlen népszerűségnek örvendő játékklasszikust. A képzés során a játékfejlesztés alapjait a Pacman segítségével veszik végig, ezáltal a résztvevők gyakorlatorientált módon sajátíthatják el a nélkülözhetetlen alapokat a grafikától a sprite-kezelésen át a programlogika megvalósításáig.
„Az IT Factory Xbox fejlesztői képzését azoknak a középiskolásoknak és egyetemistáknak ajánljuk, akik a játékfejlesztést szórakoztató keretek között szeretnék megismerni. Ugyan nincs alsó és felső korhatár, tapasztalataink alapján a 16-24 évesek érdeklődését ragadja meg leginkább a téma, mely azon túl, hogy a való életben is használható ismeretek ad, hasznos és szórakoztató nyári elfoglaltságot jelent a fiatal korosztálynak” – mondta Fóti Marcell, a NetAcademia vezetője, jelen képzésben chatmester, segédoktató.
A képzésen való részvételhez ráadásul semmilyen programozói tudás nem szükséges, ezt a hallgatók menet közben sajátíthatják el. A programozás .NET alapokon történik, melynek megismerésével a hazai fejlesztői piacon rendkívül keresett tudás birtokába jutnak.
„Mivel az Xbox programozása teljes mértékben megegyezik az idén ősszel piacra kerülő Windows 7 Mobile programozásával, így a hallgatók az IT Factoryban megszerzett tudást az új platformon azonnal alkalmazni tudják. A dinamikusan fejlődő mobil alkalmazásfejlesztési piacon ez jelentős előnyt jelent, ráadásul ezt a területet egy jó ötlettel akár már az 1-2 fős fejlesztőcégek is bevehetik” – mondta Fóti Marcell.
Az IT Factory Xbox képzése a NetAcademia Oktatóközpontban vagy otthonról, online is végezhető. Aki ez utóbbit választja, annak az otthoni számítógépére fel kell telepítenie a Visual Studio 2010 és az XNA Framework fejlesztőalkalmazásokat. Ezt a tanfolyamot megelőző nulladik napon az oktatóval közösen végzik el a jelentkezők. A szükséges szoftvereket a Microsoft Magyarország biztosítja a résztvevők számára.
Kapcsolódó cikkek
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- A 10 legjobb Halloween játék
- FIFA 12: forradalmi újítás az eddig már 136 videójáték-díjat nyert fociban
- Xbox Kinect szenzor az egészségért
- Megtartotta első konferenciáját a Játék és Oktatási Szoftver Szövetség
- Magyar valóságjáték a CeBit platinadíjasai között
- Magyarországon rajtol a hivatalos etikushekker-képzés új verziója
- Az interfész maga az ember - Minden (a) mozgásban van (2. rész)
- Letölthető Xbox-ra a Kinect szoftver
- Átalakulóban a játékipar, digitalizálódik a terjesztés
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyszerű Airpods-tisztítás és új vezetékes headset gamereknek
Neked is fejtörést okoz, hogy mivel tudnád Apple Airpods fülhallgatódat megfelelően és károkozás nélkül tisztítani? Vagy épp teljesen másban vagy, és azon agyalsz, hogy milyen gaming headsettel tudnál megszabadulni a késleltetéstől? Akkor érdemes továbbolvasnod, mert a Sandberg most mindkét problémára elhozta a megoldást!
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.