Csökkentette negyedéves eredmény-előrejelzését a Nokia
A Nokia csökkentette mobiltelefon-üzletága második negyedévi eredmény-előrejelzését, de éves eredménykilátásával kapcsolatban is a korábbinál borúlátóbb előrejelzést tett.
A készülékgyártó és szolgáltatási üzletága második negyedévi értékesítési árbevételére korábban kiadott 6,7-7,2 milliárd eurós előrejelzését a Nokia a tartomány alsó határa környékére, illetve az alá módosította az átlagos készülékárak csökkenése miatt.
A Nokia amiatt volt kénytelen lefelé módosítani eredmény-előrejelzését, mert az okostelefonok piacán erőteljes verseny alakult ki az Apple Inc. iPhone készüléke és a Research in Motion Ltd (RIM) Blackberry készüléke, valamint más gyártók prémium
kategóriás készülékeinek eladásai révén. Emellett az is hatással van a piacra, hogy a darabszám szerinti eladások súlypontja eltolódott az alacsonyabb nyereségtartalmú készülékek felé, valamint gyengült az euró árfolyama.
Üzemi eredmény kulcsát a második negyedévre a korábban jelzett 9-12 százalékos, az idei évre pedig a várt 11-13 százalékos tartomány alsó határának környékére módosította a Nokia.
A világ legnagyobb mobiltelefon gyártója megerősítette a mobiltelefon-világpiac darabszám szerinti forgalmának idei 10 százalékos növekedésére, valamint saját piaci részesedésének 2009-es szinten való megőrzésére korábban tett előrejelzését.
Értékesítési árbevétel alapján azonban már borúlátóbb, és a korábban jelzett növekedés helyett piaci részesedésének csökkenésére számít.
Kapcsolódó cikkek
- Jó negyedév, elbocsátások a Nokiánál
- A Meego után a Symbian főnöke is otthagyja a Nokiát
- Veszített a Nokia
- Küszöbön a Motorola feldarabolása, a Nokia Siemens érdeklődik
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Nőtt a Nokia profitja
- Mobilböngésző céget vesz a Nokia
- Erős profitnövekedés a Nokiánál a negyedik negyedben
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.