2011-től mindenhová elér a Telekom videokonferencia szolgáltatása
Globális videokonferencia megoldássá válik a Magyar Telekom Telepresence szolgáltatása, amely eddig döntően a Magyar Telekom és Deutsche Telekom telephelyek közötti kommunikációt szolgálta. A vállalat együttműködési szerződést kötött a TATA Communications-szel, amelynek nemzetközi hálózata révén a hazai cégek 2010. második felétől akár kontinenseket átívelő Telepresence kapcsolatokat is tudnak majd létesíteni. A szolgáltatás igénybevételéhez a Magyar Telekom Innovációs központjában kell majd időpontot foglalniuk.
A videokonferencia-megoldások következő generációjának is tartott technológia térhatású, naturális hanggal, folyamatos, nagyfelbontású és életnagyságú képpel látja el a felhasználókat, akik tökéletesen láthatják egymás gesztusait, és felvehetik egymással a szemkontaktust is. Ráadásul a működéséhez nem kell kivételes infrastruktúrát kiépíteni. Az egy kijelzős rendszer az 5 Mbit/s sebességű hálózaton tökéletesen üzemel és a használatához az alapvető számítógép kezelői ismeretek maximálisan elegendőek. A hívás lebonyolítása nagyjából akkora felkészültséget kíván meg a felhasználóktól, mint egy telefonbeszélgetésé. kifinomult technikai paramétereken túl a Telepresence legfőbb előnye az, hogy használatával a vállalatok felbecsülhetetlen értékű időt és energiát takaríthatnak meg. A Magyar Telekomnak például pár hónap alatt, a szolgáltatás saját vállalaton belüli elindításával, az utazáshoz kapcsolódó költségekből 35%-ot sikerült megtakarítania.
2010. júliusától a Magyar Telekom Telepresence szolgáltatása nemzetközi szinten is nyilvánosan elérhetővé válik. A vállalat együttműködési szerződést kötött a TATA Communications-szel, amelynek globális hálózata révén a hazai cégek a világ számos pontjával Telepresence kapcsolatokat tudnak majd létesíteni. A szolgáltatást bármely közép – és nagyvállalat igénybe veheti. Ehhez az időpontot a Magyar Telekom Innovációs központján keresztül tudnak majd maguknak foglalni. A virtuális találkozó megszervezése 3 munkanapot vesz igénybe.
"A Telepresence olyan zöld technológia, amely alapvetően formálhatja át az eddigi vállalati gondolkodást, miközben nagyságrendekkel javíthatja a hatékonysági mutatókat.” – hangsúlyozta Papp István, a T-Systems vezetője. Már folyik a nyilvános Telepresence szolgáltatás 2010. végéig tartó tesztelési időszaka, amelyhez a hazai közép – és nagyvállalatok még most is csatlakozhatnak. Ez a videokonferencia rendszer 2011-től fog élesben működni.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyszabású hálózatfejlesztés újabb kilenc Somogy megyei településen
- Új csoportos videóhívás szolgáltatás a Skype-tól
- "hello holnap!"
- Online ajánlásgyűjtemény az elektronikus világ használatához
- Ha egyszer láttál valakit az utcán, az nem ok arra, hogy bejelöld az iWiW-en vagy a Facebookon
- A Magyar Telekom 50 forint osztalékot tervez
- Az Externet eladja ADSL üzletágát a Magyar Telekomnak
- A különadó miatt visszafog a Magyar Telekom
- Feltölthetjük-e a céges partin főnökünkről készült fotót egy közösségi oldalra?
- Petíció T-Home, Beszélgessünk! Fórumért
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.