Zöldre sikerült a Panasonic tavalyi éve
A Panasonic nem csupán elérte, hanem felül is múlta a 2008. október és 2010. március közötti időszakra kitűzött környezetvédelmi céljait. Úgynevezett „ökoötletei” három fő területre összpontosítottak: a termékekre, az emberekre és a gyártásra. Az ezeken a területeken megfogalmazott célkitűzések megvalósítása hozzájárul ahhoz, hogy 2018-ra a Panasonic a világ első számú „zöld” innovációs vállalatává váljon az elektronikai iparágon belül.
„ökoötletek” a termékekhez:
A Panasonic termékkategóriái közül húsz elérte a legjobb környezetvédelmi teljesítményért járó Kiváló „Zöld Termék” besorolást a vállalaton belül. Ezek között szerepel például a Panasonic SC-PT480 DVD-házimozirendszere, a DMR-EX83 HD DVD-felvevő, az NA-147VB2-es mosógép, és a DMC-FP1/FP2-es digitális fényképezőgép, melyek egyéb jellemzőik mellett alacsony energiafogyasztásuknak köszönhetik minősítésüket.
„ökoötletek” mindenkinek mindenhol:
A Panasonic Europe több mint 40 olyan akciót kezdeményezett, amely a környezetvédelemhez kapcsolódott, és ezekben 3000-nél több alkalmazottja vállalt aktív szerepet. A környezetvédelmi tevékenységekben részt vevők többek között elültettek mintegy 12645 fát, örökbe fogadtak veszélyeztetett állatokat, szponzorálták a Catlin Arctic Survey elnevezésű északi-sarki felmérést, valamint a Panasonic európai irodái révén támogatták a WWF Earth Hour rendezvényét, illetve a sarkkörön túli munkáját.
„ökoötletek” a gyártáshoz:
Európai gyáregységeiben a Panasonic 21,4 ezer tonnával csökkentette CO2-kibocsátását a 2009-es pénzügyi év végére. Ezen a területen 10%-os, azaz 6000 tonnának megfelelő csökkentést tűzött ki célul, de ezt sikerült jóval meghaladni, 34%-os javulást érve el.
A Panasonic Csoport középtávú, hároméves üzleti tervének részét képező új cselekvési terv két további területet von be a vállalat környezetvédelmi politikájába: az életmódot, és az üzleti viselkedésmódot. Az életmóddal kapcsolatos „ökoötletek” középpontjában a fenntartható életvitel kialakítása áll, míg az üzleti szférában az üzleti tevékenységek káros környezeti hatásainak csökkentésén van a hangsúly. Ennek konkrét, kézzel foghatóbb tartalma, példái az év során kerülnek meghatározásra.
Kapcsolódó cikkek
- Papírhalmozás helyett elektronikus számlák
- Pandavilág élőben a neten, Kínából
- A világ első intelligens számítógépe nulla watt készenléti áramfogyasztással
- Rábízható-e számítógépekre a légi irányítás? - Többféle előnnyel járna
- Európába érkeznek a Panasonic okostelefonjai?
- A fenntartható fejlődésre ösztönöz a Xerox
- Egységes Full-HD 3D szemüvegek
- Strapabíró táblagép Panasonic módra – Toughpad A1
- Zöld beszállítóit díjazta az SAP
- Út a jövőbe - a fenntartható fejlődés oktatását segítő weboldal indult
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.