Ericsson: jó nettó eredmény és Sony Ericsson-aktivitás a második negyedévben
Az Ericsson vállalatcsoport globális árbevétele a 2010. második negyedév (Q2) során 8%-kal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva, ami az alacsonyabb hálózatértékesítéssel magyarázható. A globális szolgáltatások üzletág értékesítési számai nem változtak, mert a hálózattelepítés terén tapasztalható visszaesést a professzionális szolgáltatások 5%-os növekedése kiegyenlítette – tájékoztatott Hans Vestberg, az Ericsson elnök-vezérigazgatója.
Hozzátete: „A vállalatcsoport árbevétele az előző negyedévhez képest 6%-kal növekedett. Az összehasonlítható egységek árbevétele, korrigálva a valutaárfolyamok változásának hatásával és a kockázatok elleni biztosítás (hedging) értékével 15%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A hálózatüzemeltetők továbbra is élénk érdeklődést mutattak a mobil szélessávú technológia iránt, amelynek terjedését az okostelefonok és a laptopok használata ösztönzi. Az árbevételre azonban hatással volt az iparágban továbbra is tapasztalható alkatrészhiány és az ellátási lánc szűk keresztmetszetei. Ez a negyedév során 3-4 milliárd svéd korona értékű negatív hatással volt az árbevételünkre".
A bruttó árrés növekedett az üzleti mix és a hatékonyságnövelés hatására. A cash-flow visszaesett az előző év azonos időszakához képest, elsősorban a működő tőke megnövekedett mennyisége miatt. A Sony Ericsson továbbra is javuló eredményeket mutat, az ST-Ericsson átalakítási programja folyamatban van.
A nettó eredmény javult, a Sony Ericsson vállalatból származó növekvő részesedés pozitív hatására. A negyedév során Észak-Amerika kivételével minden térség alacsonyabb árbevételt ért el, mint az előző év azonos időszakában.
Vestberg utalt rá: "a 2009 első negyedévében kezdeményezett költségcsökkentési programot befejeztük, elértük a kitűzött célt. Az előrehaladás, a költség- és tőkehatékonyság továbbra is a legfontosabb feladataink között marad.”
A fontosabb pénzügyi adatok elemzése
Az árbevétel az előző év azonos időszakához képest a negyedévben 8%-kal csökkent, az előző negyedévhez képest pedig 6%-kal növekedett. Az összehasonlítható egységek árbevétele 15%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Az árbevételre hatással volt az iparágban továbbra is tapasztalható alkatrészhiány és az ellátási lánc szűk keresztmetszetei. Becsléseik szerint ez a negyedév során 3-4 milliárd svéd korona értékű negatív hatással volt az Ericsson árbevételére.
A bruttó árrés (átszervezési költségek nélkül) enyhén javult az előző negyedévhez képest és 39%-ra (36%) javult az előző év azonos időszakához képest az üzleti mix és a hatékonyságnövelés hatására. A költségcsökkentési tevékenységek a terveknek megfelelően csökkentették az üzemeltetési költségeket. A felvásárolt CDMA- és GSM-vállalatok, a bizonyos K+F területeken tett nagyobb arányú befektetések, valamint a 4G/LTE tesztüzemek növekvő száma azt eredményezte, hogy az üzemeltetési költségek 13,9 (13,6) milliárd svéd koronára emelkedtek, az átszervezési költségek nélkül.
Az üzemi eredmény (a vegyes vállalatok eredménye és az átszervezési költségek nélkül) 5.3 (6.1) milliárd svéd korona volt, amely érték tartalmazza a felvásárolt CDMA- és GSM-üzletágak pozitív hozzájárulását. Az előző év azonos időszakához viszonyított visszaesés elsősorban az alacsonyabb árbevételnek köszönhető. Az üzemi árrés ugyanezen okból esett vissza 11%-ra (12%). Az előző negyedévhez képest az árrés növekedett a nagyobb árbevétel és a hatékonyságnövekedés eredményeképpen.
Az Ericsson adózás előtti részesedése a vegyes vállalatok hozamából -0,1 (-2,0) milliárd svéd korona volt az átszervezési költségek nélkül, szemben az első negyedéves -0,3 milliárd svéd koronás értékkel. Az előző negyedévhez képest a Sony Ericsson növelte árbevételét és árréseit, elsősorban a hatékonysági programoknak és az új termékeknek köszönhetően. Az ST-Ericsson árbevétele az előző negyedévhez képest visszaesett, azonban a veszteség ugyanazon a szinten maradt, a hatékonysági programok pozitív hatására.
A nettó pénzügyi eredmény -0,1 (-0,1) milliárd svéd korona volt, elsősorban az alacsony kamatlábak és a valutaátértékelésnek a pénzügyi eszközökre és kötelezettségekre tett negatív hatása miatt. A negyedévben a nettó eredmény 2,2 (0,8) milliárd svéd korona volt, a részvényenkénti hozam pedig 0,58 (0,26) svéd korona.
Kapcsolódó cikkek
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Xperia arc: szupervékony csúcsgép a Sony Ericssontól
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- A Sony Ericssonnak nem kell a Windows Phone 7
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.