Rekordbevételt ért el a Microsoft
Az amerikai szoftvergyártó bevétele 22 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, míg az adózott nyereség 48 százalékkal 4,52 milliárd dollárra, részvényenként 51 centre emelkedett. A Reuters elemzői körkérdése alapján kisebb, részvényenként 45 centes profitra
és 15,3 milliárdos bevételre lehetett számítani.
A Windows7 operációs rendszerből a tavaly októberi premier óta 175 millió darabot adtak el. A Microsoft júniussal véget ért üzleti évének utolsó negyedévében 3,1 milliárd dollár üzleti eredménye keletkezett az operációs rendszer forgalmazásából. Ennél jobban csak
az üzleti szoftverekkel, például a májusban megjelent Office 2010 programcsomaggal foglalkozó részleg teljesített, nyeresége 3,3 milliárd dollár volt.
Ugyanakkor az utóbbi negyedévekhez hasonlóan veszteséges volt viszont a vállalat online tevékenységét - például a Bing keresőprogram fejlesztését - irányító, valamint a játékkonzolok - mint az Xbox - és egyéb szórakoztató-elektronikai eszközök - például a Zune médialejátszó - forgalmazásáért felelős részleg.
A New York-i tőzsde csütörtöki zárása után, közép-európai idő szerint éjfél körül közzétett gyorsjelentés szerint a világszerte közel 90 ezer embert foglalkoztató Microsoft üzleti évének egészében 18,8 milliárd dollár adózott nyereséget ért el, ami 29 százalékkal több az egy évvel korábbinál, bevétele pedig 7 százalékkal 62,5 milliárd dollárra nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- Microsoft Windows 8 “Consumer Preview” verzió
- Ingyen fejlesztőeszközök a Microsofttól az egri főiskola informatikus hallgatóinak
- Február 29-én indul a Windows 8 publikus béta tesztje
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- A T-Mobile-nál mától kapható a Nokia Lumia 800 és Lumia 710
- Közös Nokia és Microsoft fejlesztői laboratórium nyílik
- Elérhető a Microsoft System Center 2012 kiadás előtti verziója
- Ingyenes Windows Phone szakkönyv a Microsofttól
- Erősödő ellensúly az MS Office-szal szemben
- Microsoft dokumentum-megosztás iPhone-ra és Windows Phone-ra
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.