Digitális Konzultáció és megújuló jogszabályok a sikeres infokommunikációért
Nyitrai Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért felelős államtitkára nyitotta meg az Informatikai Vállalkozások Szövetsége „MENTA 2010 – Sikeres infokommunikáció Magyarország sikerességéért” konferenciáját 2010. szeptember 16-án, Gárdonyban. Megszólalásában kiemelte, hogy a találkozó része a kormányzati ágazati stratégia alappilléreit meghatározó társadalmi vitának, a Digitális Konzultáció érdemi egyeztetési lehetőséget biztosító folyamatának. A szakminisztérium az elektronikus hírközlés jogszabályi hátterének uniós jogharmonizációs elemeket tartalmazó megújításában is számít a szakmai szervezetek, piaci szereplők véleményére.
Az államtitkár beszédében jelezte: az új kormány tisztában van a szektor teljesítőképességével, GDP-arányos gazdasági mutatóival. Komoly lehetőséget lát arra, hogy pozitív ösztönzők bevezetésével és a bürokratikus akadályok lebontásával az ágazat a magyar gazdaság, a szolgáltatási szektor motorjává váljon. Ezen az úton teremthető még több munkahely az infokommunikációban, így válnak képessé az informatikai vállalatok újabb foglalkoztatottak, további magasan képzett munkaerő alkalmazására – tette hozzá Nyitrai Zsolt.
E célok érdekében a tárca szakemberei végrehajtható, korszerű és a hazai adottságokhoz illeszkedő ágazati stratégiát készítenek elő, megalkotva a következő évek cselekvési tervét. E koncepciónak eléggé rugalmasnak kell lennie ahhoz, hogy megfeleljen az iparág általános fejlődési trendjének és ütemének, és ne legyen kitéve a gyors elavulás veszélyének. A szaktárca a Digitális Konzultáció keretében a stratégiaformálásba bevonja a civil szereplőket és a legtágabban értelmezett szakmai közeget.
Nyitrai Zsolt bejelentette, hogy a minisztérium az elmúlt hetekben hozzálátott az elektronikus hírközlés jogszabályi hátterének áttekintéséhez, stratégiai szempontokat tükröző felülvizsgálatához, a tavaly elfogadott uniós irányelvek meghonosításának kidolgozásához. Az átfogó módosításra azért van szükség, hogy Magyarország lépést tudjon tartani a technológiai és piaci fejlődéssel, lehetőség nyíljon az újgenerációs hálózatok beruházás-ösztönzésére, egységesüljenek a frekvenciagazdálkodásra vonatkozó szabályok, kellőképpen érvényesüljenek a fogyasztóvédelemi szempontok és a fogyatékkal élők jogai. A 2003-ban elfogadott elektronikus hírközlésről szóló törvény és végrehajtási rendeletei az elmúlt hét év jogalkalmazási tapasztalatai tükrében is megérettek a módosításra.
A szaktárca számít az iparági szereplők széleskörű, aktív részvételére a jogszabályok megújításában, ezért október folyamán több tematikus konzultációt tart az érdekeltek véleményének megismerése és becsatornázása céljából.
Kapcsolódó cikkek
- Dell: növekedést vár az idén az it-vezetők többsége
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- Tudatosabban költenek a cégek informatikára
- A vártnál kevésbé bővült a globális számítógéppiac
- HP: lassan tér magához a számítógép-piac
- Magyarország sikeréhez elengedhetetlen az infokommunikáció erősítése
- Beindíthatja a magyar ipart az elektronikai ágazat
- Mérsékelte az IT-szektorra vonatkozó pozitív előrejelzését a Gartner
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.