A gyenge mobileladások miatt távozik az LG vezérigazgatója

Milkovits Gábor, 2010. szeptember 21. 06:47

A múlt héten a Nokia tette lapátra vezérét, Olli-Pekka Kallasvuót a rossz üzleti eredmény és a mobilstratégia hiánya miatt, most pedig az LG Electronics vezérigazgatója távozik hasonló okokból.

Az LG-nek ugyan van néhány Android-rendszerű, érintőképernyős mobilja, mint például az Ally vagy az Optimus One, ezek azonban korántsem olyan népszerűek, mint a Samsung, a Motorola, vagy éppen a HTC hasonló készülékei. A cég kínálatában szerepelnek még Windows Mobile üzleti okostelefonok, ezek azonban szintén nem fogynak túl jól manapság, és a Windows Phone 7 megjelenéséig nem is nagyon várható ebben változás. Így aztán a mobilok rossz szereplése is szerepet játszott abban, hogy a teljes cégcsoport bevételeinek negyedét adó LG Electronicsnak sem sikerült kihúznia a vállalat szekerét a kátyúból – a harmadik negyedév vesztesége elérte a 120 milliárd vont (kb. 22 milliárd Ft). 

A távozó Nam Yong helyét Koo Bon-Joon veszi át az LG élén, aki valószínűleg azonnal leváltja majd a mobilrészleg fejét, Skott Ahnt és másokat is. A kisebbik dél-koreai elektronikai cég és mobilgyártó egyébként már korábban vázolta rövid távú mobilpiaci stratégiáját: eszerint hamarosan, a rivális Samsungot megelőzve egy kétmagos, 1 GHz-es nVidia Tegra processzorral felszerelt Optimus okostelefont dobnak piacra. Az LG nagyra törő tervei szerint néhány év alatt 10 millió darabot szeretne értékesíteni a készülékből.

Kulcsszavak: mobiltelefon CIO +céginfo LG

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01