Stabil a kereslet az IT-személyazonosság-kezelési piacon
A válság ellenére stabil a kereslet az informatikai személyazonosság- és hozzáférés-kezelési biztonsági megoldások (IAM - Identity and Access Management) iránt, aminek az is oka, hogy a vállalatok számára törvényi előírás az ilyen típusú informatikai rendszerek használata - mondta Hargitai Zsolt, a Novell Magyarország kereskedelemtámogatási vezetője.
Hozzátette, a válság arra késztette az informatikai cégeket, hogy olcsóbban építsenek ki ilyen rendszereket. Ennek egyik következményeként megjelentek a piacon azok a megoldások, amelyeket a kisebb pénzintézetek is meg tudnak venni.
Hargitai Zsolt, a KPMG felmérését idézve elmondta, az IAM-piac azon kevés területek közé tartozik, ahol a válság elhúzódása ellenére a vállalatok 80 százaléka továbbra is a korábbi terveknek megfelelően kívánja elindítani vagy befejezni az ilyen projektjeit.
A pénzügyi, informatikai és távközlési szektor számára az IAM-megoldások bevezetésének legfőbb hajtóereje a törvényi és iparági előírások teljesítése, az állami szervezetek számára pedig a folyamatok optimalizálása.
Az iparági szabályozások folyamatos szigorításai felerősítették azt az igényt, hogy a vállalatvezetők minden pillanatban tudják: ki, mikor, milyen bizalmas adatokhoz férhet hozzá.
Hargitai Zsolt elmondta, a Novell a magyarországi nagy bankok közel 40 százalékában már bevezette az IAM-megoldást, most pedig arra törekszik, hogy minél több kisebb pénzintézetet, illetve közművet nyerjen meg magának. A kisebb bankok eddig többnyire a saját programjaikat használták, ám ezek már nem mindenben felelnek meg az egyre összetettebb elvárásoknak.
A magyar személyazonosság-kezelési piac vezető cégének képviseletében kifejtette: az ilyen szoftvereket azért is vásárolják egyre többen, mert a vállalatok adatai így nagyobb biztonságban vannak és távolról is elérhetők.
A KPMG felmérése szerint a megkérdezett vállalatok fele már belevágott valamilyen IAM-projektbe, de csak a negyedük érte el száz százalékban a kitűzött célokat. Főként azért, mert a vállalatok nem készülnek fel üzletileg a rendszer bevezetésére, s a menedzsment sem támogatja mindig megfelelően az ilyen projekteket. A magyar személyazonosság- és hozzáférés-kezelési biztonsági megoldások piaca az elmúlt évben mintegy 4,5 millió dollárt tett ki a becslések szerint.
Az IDC Magyarország független piacelemző vállalat korábbi adatai szerint 2008-ban 3,81 millió dollárt költöttek Magyarországon ilyen megoldásokra, ám a terület rendkívül dinamikusan fejlődik, s évente átlagosan több mint 26 százalékkal bővül a következő 5 évben, jóval meghaladva a magyar információtechnológiai ipar átlagos növekedését.
A Novell Magyarország évek óta stabilan tartja vezető pozícióját a magyar IAM piacon, az elmúlt években folyamatos növekedést tudott elérni, s évek óta 30 százalék feletti a piaci részesedése. Hargitai Zsolt elmondta, az elmúlt időszakban több rendszert is kiépítettek, illetve támogatnak: így például a Magyar Telekomnál, az Országos Igazságszolgáltatási Tanács Hivatalánál és az ORFK-nál.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkenő ütemben növekszik az elektronikus zeneértékesítés
- 12 milliónál tart a hazai mobil-előfizetői szám
- Dell: növekedést vár az idén az it-vezetők többsége
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- A válság végét jelzi a CES elektronikai vásár sikere
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- Számítógép-értékesítési rekord 2010-ben Németországban
- Idén stabilizálódik, jövőre nő a pc-piac
- Mit hozott a kétezres évek első évtizede?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.