Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
Az Apple Inc. adózott eredménye éves szinten 70 százalékkal nőtt üzleti évének szeptemberrel véget ért utolsó negyedévében.
Az amerikai informatikai óriáscég egy részvényre jutó nyeresége 4,64 dollár volt, a bevétel pedig minden korábbinál nagyobbra, 67 százalékkal 20,3 milliárd dollárra nőtt. A profit és a bevétel is meghaladta a várakozásokat, elemzők 4,08 dolláros részvényenkénti nyereségre és 18,9 milliárd dollár bevételre számítottak.
A kiugró eredmény elsősorban a bevétel egyharmadát "szállító" iPhone-nak tulajdonítható. Az okostelefonból 14,1 millió darab kelt el július és szeptember között, 91 százalékkal több az előző évinél. Az Apple így messze a Research in Motion (RIM) előtt jár; a Blackberry gyártója 12,1 millió darabot adott el az iPhone legnagyobb riválisának tartott készülékből, és az Apple-nek van még
néhány meglepetése a naptári év hátralévő részére" - mondta Steve Jobs, a cég vezetője a hétfői New York-i tőzsdezárás után kiadott jelentést ismertetve.
Az iPad táblagépek forgalma ugyanakkor vártnál kevésbé jól alakult, a billentyűzet nélküli miniszámítógépekből 4,2 millió darab fogyott, míg szakértők 5 millióra számítottak. Mac-számítógépekből 3,89 millió darabot adtak el a szeptember 25-én zárult negyedévben,
27 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
Kapcsolódó cikkek
- Dupla vagy semmi?
- Az iPad megeszi a Machintost reggelire?
- Csavarcsere a bütykölni vágyó iPhone-használók ellen
- Túl a tízmilliárdon
- Kitűnő gyorsjelentést közölt az Apple
- Ismét az Apple-vezér egészségi állapota miatt aggódik a tőzsde
- Napi iPhone alkalmazás
- Hamarosan az amerikai iPhone-rajongók is választhatnak szolgáltatót
- Több mint egymillió letöltés a Mac App Store áruházból az első napon
- Lehet, hogy már február elsején jön az új iPad?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.