A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
A várakozásokat meghaladó nyereséggel és bevétellel zárta a július-szeptemberi időszakot az IBM, az amerikai informatikai óriáscég már sorban a 31. negyedévben növelte profitját, a kulcsfontosságú szolgáltatási ágazat teljesítménye azonban csökkent.
A társaság adózott eredménye 3,6 milliárd dollár volt, 12 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbit. A bevétel 3 százalékkal 24,3 milliárd dollárra emelkedett. Elemzők mind a profitot, mind a bevételt is alacsonyabbra becsülték.
A szoftver és a hardver ágazat bővült, a szolgáltatási üzletág bevétele azonban már az egymást követő harmadik negyedévben csökkent, július és szeptember között éves szinten 7 százalékkal 11 milliárd dollárra. Az üzletág adja az árbevétel több mint 50 százalékát, és a profit közel felét. A verseny egyre élesebb, ráadásul a válság miatt több nagy ügyfél leállította kiszervezési
(outsourcing) projektjeit.
A hosszú távú szolgáltatói szerződéseknek nagy szerepe volt abban, hogy az IBM eddig sikeresen átvészelte a válságot. A vállalatot is karcsúsították, több ezer embert bocsátottak el, a nyereség így még 2009-ben is nőtt.
Az idén részvényenként 11,40 dollár lehet a profit - közölte a társaság a hétfői New York-i tőzsdezárás után közzétett beszámolójában. Korábban részvényenkénti 11,25 dolláros nyereséget jósolt az IBM.
A további növekedést felvásárlásokkal kívánják megalapozni, 2015-ig 20 milliárd dollárt költenek cégfelvásárlásokra - közölte a társaság.
Kapcsolódó cikkek
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
- Anyatejelosztó szoftvert terveztek az IBM programozóversenyén
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.