A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
A várakozásokat meghaladó nyereséggel és bevétellel zárta a július-szeptemberi időszakot az IBM, az amerikai informatikai óriáscég már sorban a 31. negyedévben növelte profitját, a kulcsfontosságú szolgáltatási ágazat teljesítménye azonban csökkent.
A társaság adózott eredménye 3,6 milliárd dollár volt, 12 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbit. A bevétel 3 százalékkal 24,3 milliárd dollárra emelkedett. Elemzők mind a profitot, mind a bevételt is alacsonyabbra becsülték.
A szoftver és a hardver ágazat bővült, a szolgáltatási üzletág bevétele azonban már az egymást követő harmadik negyedévben csökkent, július és szeptember között éves szinten 7 százalékkal 11 milliárd dollárra. Az üzletág adja az árbevétel több mint 50 százalékát, és a profit közel felét. A verseny egyre élesebb, ráadásul a válság miatt több nagy ügyfél leállította kiszervezési
(outsourcing) projektjeit.
A hosszú távú szolgáltatói szerződéseknek nagy szerepe volt abban, hogy az IBM eddig sikeresen átvészelte a válságot. A vállalatot is karcsúsították, több ezer embert bocsátottak el, a nyereség így még 2009-ben is nőtt.
Az idén részvényenként 11,40 dollár lehet a profit - közölte a társaság a hétfői New York-i tőzsdezárás után közzétett beszámolójában. Korábban részvényenkénti 11,25 dolláros nyereséget jósolt az IBM.
A további növekedést felvásárlásokkal kívánják megalapozni, 2015-ig 20 milliárd dollárt költenek cégfelvásárlásokra - közölte a társaság.
Kapcsolódó cikkek
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
- Anyatejelosztó szoftvert terveztek az IBM programozóversenyén
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.