A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
A francia médiaóriás Vivendi SA a vártnál magasabb harmadik negyedévi nyereséget jelentett be hétfőn, a tőzsdei kereskedés lezárulta után. A vállalat megerősítette éves bevételre és nyereségre vonatkozó, szeptemberben felfelé módosított előrejelzését.
A társaság kamatfizetés és adózás előtti korrigált nyeresége (Ebit) - amely nem tartalmaz egyes, felvásárláshoz köthető egyszeri tételeket - az előző év hasonló időszakához képest 6 százalékkal, 1,43 milliárd euróra nőtt. Piaci elemzők 1,39 milliárd eurós nyereségre számítottak.
A Vivendi harmadik negyedévi bevétele az előző évi 6,35 milliárd eurónál 8,5 százalékkal több, 6,89 milliárd euró volt.
A vállalat nettó nyeresége ugyanakkor 38 százalékkal, 372 millió euróra esett vissza, miután az NBC Universal 7,7 százalékos tulajdoni hányadának eladása miatt jelentős tőkeveszteséget könyvelt el a társaság. Az egyszeri tételektől megtisztított nyereség 6,7 százalékkal 688 millió euróra nőtt.
A társaság közleményében hangsúlyozta, éves szinten továbbra is a 2009. évinél nagyobb kamatfizetés és adózás előtti korrigált nyereségre számítanak és megismételte szeptemberi kijelentését, amely szerint az idei évben részvényenként 1,40 euró osztalékot fizetnek.
A Vivendi-csoporthoz olyan cégek tartoznak, mint a világ - eladásait tekintve - piacvezető zenekiadó vállalata, a Universal Music Group, valamint a francia televíziós szolgáltató Canal Plus. Többségi tulajdonosa továbbá Franciaország második legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatójának, az SFR-nek, illetve a számítógépes játékokat gyártó Activision Blizzardnek.
A társaság részvényei hétfőn, a közlemény nyilvánosságra kerülése előtt 1,46 százalékos emelkedéssel, 20,50 eurós árfolyamon zártak a párizsi értéktőzsdén.
Kapcsolódó cikkek
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
- Megháromszorozta nyereségét a Philips
- Több mint 120 százalékkal nőtt az econet.hu árbevétele
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.