Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
A Bookline.hu Internetes Kereskedelmi Nyrt. (Bookline) az év első kilenc hónapjában 2,54 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, amely 4,3 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest - közölte a Bookline I-III. negyedévi jelentésében a BÉT honlapján.
A 95 százalékban a Közép Európai Média és Kiadó Zrt., 5 százalékban pedig egyéb intézményi és magánbefektetők tulajdonában lévő Bookline könyv és egyéb termékek kis- és nagykereskedelmi forgalmából származó árbevétele több mint 2,3 milliárd forint volt. Ezen belül továbbra is a könyv kiskereskedelem árbevétele képviselte a legnagyobb arányt. Az egyéb termékek forgalma az első három negyedév során meghaladta a 12 százalékot, míg a nagykereskedelmi forgalom aránya 15 százalék körül alakult.
A Bookline belföldi értékesítésből származó nettó árbevétele 2.336 millió forint, míg az exportértékesítésből szerzett nettó árbevétele 204 millió forint. Az összes nettó árbevételen belül a belföldi bevétel 3 százalékkal, az export értékesítés volumene 23,1
százalékkal emelkedett.
Az értékesítésből származó bevételek között több mint 53,9 millió forintot tesznek ki a vásárlók által fizetett szállítási díjak, a hirdetési bevételek közel 77,3 millió forintot. Az
értékesítéshez közvetlenül kapcsolódó költségek közül a szállítási költségek közel 97 millió forintot, míg a csomagolási költségek összege több mint 19,3 millió forint volt.
Az anyagjellegű ráfordítások 2.220 millió forintot tettek ki, és közel 32 millió forinttal, 1,5 százalékkal haladták meg az egy évvel ezelőtti értéket. Az eladott áruk beszerzési értéke, valamint csomagolási és szállítási költségek nélkül számított anyagjellegű
ráfordítások értéke 400 millió forint volt, 15,5 százalékkal több a 2009-es első három negyedévinél.
A forgalom növekedése a kedvezőtlen gazdasági körülmények miatt elmaradt a tervezettől, illetve a korábbi évek növekedési ütemétől. A társaság az első három negyedév során 23,1 millió forint EBITDA-t - kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményt - ért el, szemben a tavalyi első három negyedévi 70,4 millió forintos EBITDA veszteséggel. A cég az időszakot 84,2 millió forintos mérleg szerinti veszteséggel zárta. Ez 94 millió forinttal kevesebb, mint az előző év azonos időszakának 178 millió forintos mérleg szerinti vesztesége.
A Bookline mérlegfőösszege 2010. szeptember 30-án 1.991 millió forint volt, 58 millió forinttal, 3 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A társaság saját tőkéje 1,181 milliárd forint volt 2010 első három negyedévében, ami 7,8 százalékkal nagyobb az előző év azonos időszakának saját tőkéjével. A 491,25 millió forintos jegyzett tőke nem változott.
A Bookline papírjaival a Budapesti Értéktőzsde "B" kategóriájában kereskednek, a papírra utoljára 2010. november 12-én kötöttek üzletet, záróára 509 forint volt. A Bookline egy éves maximumértéke 739, egy éves minimuma 401 forint.
Kapcsolódó cikkek
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- A bookline.hu az "Év Internetes Kereskedője" 2010-ben
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
- Megháromszorozta nyereségét a Philips
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.