Visszatér a japán e-olvasó piacra a Sony

Kiss Ádám Zoltán, 2010. november 26. 17:03

Ki gondolná, hogy a japán elektronikai óriás éppen anyaországában nem forgalmaz elektronikus olvasókat? A 2007-es kivonulás után most visszatér a piacra.

A Sony esetében nem ritka, hogy megnézik, mi az ami bejött másoknak, majd masszív kitartással próbálják felvenni a lépést a konkurenciával. Így volt ez az iPod estében is, ahol hosszú évek sikertelensége után komoly kitartással mára már sikerült versenyképes készülékeket és a Walkman képében versenyképes márkával előállniuk. Hasonló a helyzet az e-olvasók területén, az indulást egyértelműen elaludta a cég, majd nagy igyekezettel indult az újítók nyomába. Mindezt több kevesebb sikerrel tette, az Amazon helyzetéből adódóan igen jó eséllyel indult saját megoldása, a Kindle piacra dobásakor. A világ legnagyobb online kiskereskedelmi oldala azonban saját e-könyv szabványát erőltetné, ezzel kiszorítva a vetélytársakat, és beszűkítve a piacot. A hardverhez kötött tartalom miatt sokan arra szavaztak, hogy a Sony első próbálkozásai után feltűnés nélkül kivonul a piacról. A japán vállalat azonban alaposan rácáfolt ezekre a hírekre, és tavaly augusztusban bejelentette minden addiginál komolyabb készülékkínálatát. A Sony egyszerre három modellt mutatott be különböző méretben és árfekvésben. A legkisebb 199, a közepes méretű 299, míg a legnagyobb e-könyv 399 dolláros áron került a boltokba a Sony eBook Library szoftver 3.0-ás verziójával.

Ehhez képest meglepő, de igaz, hogy ezek a termékek nem jelentek meg Japánban, sőt a cég egyszerűen kivonult erről a piacról három évvel ezelőtt. Most úgy döntöttek, hogy megújítják jelenlétüket, és december 10-én, még éppen időben a karácsonyi vásárlási lázhoz, piacra dobják az 5 colos Pocket Edition PRS-350 és Touch Edition PRS-650 modelleket 240, illetve 299 dollárnak megfelelő áron. Nem csupán rutin lépésről van szó, a cégnek komoly tervei vannak, Fujio Noguchi elnökhelyettes szerint az ország a világ második, vagy harmadik legnagyobb e-könyv piacává válhat, a Sony pedig az első évben 300 ezer olvasót szeretne, de a második évben már a japán piac felét meg szeretné hódítani. Már szóltunk a tartalom fontosságáról, erre is odafigyelnek, a készülékek 20 ezer japán nyelvű kiadvány elérhetővé tételével kísérve jelennek meg a boltok polcain.

Kulcsszavak: e-book Sony

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára

Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.

2024. november 2. 10:12

Globális adózási jövőkép: Paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében?

A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új adóügyi keretegyezményen dolgozik, amely az OECD jelenlegi reformjaitól eltérő módon kínálna megoldásokat, különös tekintettel a fejlődő országok érdekeire. A tervezett rendszer átfogó célja, hogy a multinacionális vállalatokat és vagyonos magánszemélyeket is érintő, méltányosabb és átláthatóbb globális adózási környezetet teremtsen. Vajon milyen hatással lesz mindez a digitális gazdaságra, és hogyan befolyásolja majd a már bevezetés alatt álló globális minimumadót?

2024. november 1. 12:09

Az LG ismét a TOP 100 márka között

Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.

2024. október 30. 20:19

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59