Visszatér a japán e-olvasó piacra a Sony

Kiss Ádám Zoltán, 2010. november 26. 17:03

Ki gondolná, hogy a japán elektronikai óriás éppen anyaországában nem forgalmaz elektronikus olvasókat? A 2007-es kivonulás után most visszatér a piacra.

A Sony esetében nem ritka, hogy megnézik, mi az ami bejött másoknak, majd masszív kitartással próbálják felvenni a lépést a konkurenciával. Így volt ez az iPod estében is, ahol hosszú évek sikertelensége után komoly kitartással mára már sikerült versenyképes készülékeket és a Walkman képében versenyképes márkával előállniuk. Hasonló a helyzet az e-olvasók területén, az indulást egyértelműen elaludta a cég, majd nagy igyekezettel indult az újítók nyomába. Mindezt több kevesebb sikerrel tette, az Amazon helyzetéből adódóan igen jó eséllyel indult saját megoldása, a Kindle piacra dobásakor. A világ legnagyobb online kiskereskedelmi oldala azonban saját e-könyv szabványát erőltetné, ezzel kiszorítva a vetélytársakat, és beszűkítve a piacot. A hardverhez kötött tartalom miatt sokan arra szavaztak, hogy a Sony első próbálkozásai után feltűnés nélkül kivonul a piacról. A japán vállalat azonban alaposan rácáfolt ezekre a hírekre, és tavaly augusztusban bejelentette minden addiginál komolyabb készülékkínálatát. A Sony egyszerre három modellt mutatott be különböző méretben és árfekvésben. A legkisebb 199, a közepes méretű 299, míg a legnagyobb e-könyv 399 dolláros áron került a boltokba a Sony eBook Library szoftver 3.0-ás verziójával.

Ehhez képest meglepő, de igaz, hogy ezek a termékek nem jelentek meg Japánban, sőt a cég egyszerűen kivonult erről a piacról három évvel ezelőtt. Most úgy döntöttek, hogy megújítják jelenlétüket, és december 10-én, még éppen időben a karácsonyi vásárlási lázhoz, piacra dobják az 5 colos Pocket Edition PRS-350 és Touch Edition PRS-650 modelleket 240, illetve 299 dollárnak megfelelő áron. Nem csupán rutin lépésről van szó, a cégnek komoly tervei vannak, Fujio Noguchi elnökhelyettes szerint az ország a világ második, vagy harmadik legnagyobb e-könyv piacává válhat, a Sony pedig az első évben 300 ezer olvasót szeretne, de a második évben már a japán piac felét meg szeretné hódítani. Már szóltunk a tartalom fontosságáról, erre is odafigyelnek, a készülékek 20 ezer japán nyelvű kiadvány elérhetővé tételével kísérve jelennek meg a boltok polcain.

Kulcsszavak: e-book Sony

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből

A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.

2024. december 20. 18:11

Gyorsítósávban az AutoWallis

Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.

2024. december 20. 10:06

Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett

A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.

2024. december 19. 11:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32