Visszatér a japán e-olvasó piacra a Sony
A Sony esetében nem ritka, hogy megnézik, mi az ami bejött másoknak, majd masszív kitartással próbálják felvenni a lépést a konkurenciával. Így volt ez az iPod estében is, ahol hosszú évek sikertelensége után komoly kitartással mára már sikerült versenyképes készülékeket és a Walkman képében versenyképes márkával előállniuk. Hasonló a helyzet az e-olvasók területén, az indulást egyértelműen elaludta a cég, majd nagy igyekezettel indult az újítók nyomába. Mindezt több kevesebb sikerrel tette, az Amazon helyzetéből adódóan igen jó eséllyel indult saját megoldása, a Kindle piacra dobásakor. A világ legnagyobb online kiskereskedelmi oldala azonban saját e-könyv szabványát erőltetné, ezzel kiszorítva a vetélytársakat, és beszűkítve a piacot. A hardverhez kötött tartalom miatt sokan arra szavaztak, hogy a Sony első próbálkozásai után feltűnés nélkül kivonul a piacról. A japán vállalat azonban alaposan rácáfolt ezekre a hírekre, és tavaly augusztusban bejelentette minden addiginál komolyabb készülékkínálatát. A Sony egyszerre három modellt mutatott be különböző méretben és árfekvésben. A legkisebb 199, a közepes méretű 299, míg a legnagyobb e-könyv 399 dolláros áron került a boltokba a Sony eBook Library szoftver 3.0-ás verziójával.
Ehhez képest meglepő, de igaz, hogy ezek a termékek nem jelentek meg Japánban, sőt a cég egyszerűen kivonult erről a piacról három évvel ezelőtt. Most úgy döntöttek, hogy megújítják jelenlétüket, és december 10-én, még éppen időben a karácsonyi vásárlási lázhoz, piacra dobják az 5 colos Pocket Edition PRS-350 és Touch Edition PRS-650 modelleket 240, illetve 299 dollárnak megfelelő áron. Nem csupán rutin lépésről van szó, a cégnek komoly tervei vannak, Fujio Noguchi elnökhelyettes szerint az ország a világ második, vagy harmadik legnagyobb e-könyv piacává válhat, a Sony pedig az első évben 300 ezer olvasót szeretne, de a második évben már a japán piac felét meg szeretné hódítani. Már szóltunk a tartalom fontosságáról, erre is odafigyelnek, a készülékek 20 ezer japán nyelvű kiadvány elérhetővé tételével kísérve jelennek meg a boltok polcain.
Kapcsolódó cikkek
- A Sony bemutatta az Xperia P és Xperia U okostelefonokat
- E-kölcsönzés: új szolgáltatás a Goethe Intézetnél
- Megjelent az első beszámoló a Malév végnapjairól: friss és izgalmas e-könyv született az égi történet földi valóságáról
- Tarol a Táblamagazin az Android Marketen
- iPad kölcsönzés automatából – könyvtári szolgáltatás
- Piacon a könyv-kétéltű: lapozható és nyomkodható
- Négy új Xperia készülék a Sonytól a CES-en
- Bemutatkozik a Sony első okostelefonja – az Xperia S
- James Franco e-könyvvel debütál regényíróként
- Sony Xperia Nyphon – Ericcson nélkül
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.