Visszatér a japán e-olvasó piacra a Sony
A Sony esetében nem ritka, hogy megnézik, mi az ami bejött másoknak, majd masszív kitartással próbálják felvenni a lépést a konkurenciával. Így volt ez az iPod estében is, ahol hosszú évek sikertelensége után komoly kitartással mára már sikerült versenyképes készülékeket és a Walkman képében versenyképes márkával előállniuk. Hasonló a helyzet az e-olvasók területén, az indulást egyértelműen elaludta a cég, majd nagy igyekezettel indult az újítók nyomába. Mindezt több kevesebb sikerrel tette, az Amazon helyzetéből adódóan igen jó eséllyel indult saját megoldása, a Kindle piacra dobásakor. A világ legnagyobb online kiskereskedelmi oldala azonban saját e-könyv szabványát erőltetné, ezzel kiszorítva a vetélytársakat, és beszűkítve a piacot. A hardverhez kötött tartalom miatt sokan arra szavaztak, hogy a Sony első próbálkozásai után feltűnés nélkül kivonul a piacról. A japán vállalat azonban alaposan rácáfolt ezekre a hírekre, és tavaly augusztusban bejelentette minden addiginál komolyabb készülékkínálatát. A Sony egyszerre három modellt mutatott be különböző méretben és árfekvésben. A legkisebb 199, a közepes méretű 299, míg a legnagyobb e-könyv 399 dolláros áron került a boltokba a Sony eBook Library szoftver 3.0-ás verziójával.
Ehhez képest meglepő, de igaz, hogy ezek a termékek nem jelentek meg Japánban, sőt a cég egyszerűen kivonult erről a piacról három évvel ezelőtt. Most úgy döntöttek, hogy megújítják jelenlétüket, és december 10-én, még éppen időben a karácsonyi vásárlási lázhoz, piacra dobják az 5 colos Pocket Edition PRS-350 és Touch Edition PRS-650 modelleket 240, illetve 299 dollárnak megfelelő áron. Nem csupán rutin lépésről van szó, a cégnek komoly tervei vannak, Fujio Noguchi elnökhelyettes szerint az ország a világ második, vagy harmadik legnagyobb e-könyv piacává válhat, a Sony pedig az első évben 300 ezer olvasót szeretne, de a második évben már a japán piac felét meg szeretné hódítani. Már szóltunk a tartalom fontosságáról, erre is odafigyelnek, a készülékek 20 ezer japán nyelvű kiadvány elérhetővé tételével kísérve jelennek meg a boltok polcain.
Kapcsolódó cikkek
- A Sony bemutatta az Xperia P és Xperia U okostelefonokat
- E-kölcsönzés: új szolgáltatás a Goethe Intézetnél
- Megjelent az első beszámoló a Malév végnapjairól: friss és izgalmas e-könyv született az égi történet földi valóságáról
- Tarol a Táblamagazin az Android Marketen
- iPad kölcsönzés automatából – könyvtári szolgáltatás
- Piacon a könyv-kétéltű: lapozható és nyomkodható
- Négy új Xperia készülék a Sonytól a CES-en
- Bemutatkozik a Sony első okostelefonja – az Xperia S
- James Franco e-könyvvel debütál regényíróként
- Sony Xperia Nyphon – Ericcson nélkül
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.