Kisebb, de mobilabb lesz az idei karácsony?
Elkészült a Depo.hu karácsonyi statisztikája
A Depo.hu árösszehasonlító oldal 2007 óta rendszeresen megvizsgálja, hogy a karácsony előtti – a látogatószámban is mintegy 20-25 százalékos növekedést hozó – időszakban milyen termékek iránt növekszik meg az érdeklődés. „A legkeresettebb termékkategóriákat vizsgálva látható, hogy letűnőben van a tavaly karácsonykor tapasztalt LCD tévé vásárlási láz, bár továbbra is a tíz legnépszerűbb termékkategória között van a piactéren. Ennek hátterében persze az is meghúzódhat, hogy idén átlagosan kevesebb jut majd az ajándékozásra, amit a legkeresettebb termékek tavalyihoz képest alacsonyabb átlagára is alátámaszt” – mondta Szabari László, a Depo.hu árösszehasonlító oldal vezetője.
Idén a legnépszerűbb termékkategóriákat a mobiltelefonok, a hordozható számítógépek, a helymeghatározó eszközök (GPS), valamint az ismét előtérbe kerülő digitális fényképezők adják. „Utóbbi előretörése feltehetően annak köszönhető, hogy a magasabb felbontású fényképezőgépek ára az elmúlt években jelentősen csökkent. Így a vásárlók elérkezettnek látták az időt, hogy karácsony közeledtével a korosabb és jóval kisebb felbontású masináikat újabb modellre cseréljék” – tette hozzá Szabari László.
Élénkebb, miközben energiabarát
A Depo.hu karácsonyi statisztikái alapján izgalmas változások következtek be az egyes termékkategóriákon belül is. A mobiltelefonok tekintetében egyértelmű az iPhone és az Android egyeduralma, de markánsan átrendeződött a nagyképernyős televíziók piaca is. Ugyan még mindig az LCD tévé vezet, ugyanakkor az élénkebb színeket és alacsonyabb fogyasztást garantáló LED-es technológia iránt is egyre nagyobb az érdeklődés. „Jellemzően a plazma tévék kárára, itt ugyanis nyolcadára csökkent a kereslet a tavaly karácsony előtti időszakhoz képest a Depo.hu oldalon” – mondta Szabari László. A karácsony előtt legnépszerűbb 15 termékkategória közt új belépő a tablet pc, illetve ezzel párhuzamosan közel hatszorosára nőtt az érdeklődés a hordozható számítógépek területén még kisebb méretével és alacsony árával új műfajt teremtő netbook.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Virágzik a luxustermékek on-line kereskedelme Kínában
- Egyre több személyes információt osztanak meg magukról a vásárlók
- Lealkudtuk.hu: Fontos a takarékoskodás, de üdülésre szívesen gyűjtünk
- Shopline néven online bevásárlóközpontot nyit a Bookline
- Tavaly 155 milliárdos forgalom az online kiskereskedelemben
- A kisvállalkozók nem használják ki a webáruházak lehetőségeit
- 155 milliárdot költünk évente neten, karácsonykor ennek közel egynegyedét
- Internetes közösségi vásárlás: speciális árengedmény adózási kockázatokkal
- Minden rekord megdőlt az amerikai online eladásokban a "kíberhétfőn"
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.