Tudatos távközlési szolgáltatás vásárlásra biztat az NMHH
Takács Péter pénteken Budapesten sajtótájékoztatón a kilenc pontban összegzett tanácsokról elmondta: a vevők minden, de különösen az akciós vásárlás előtt tájékozódjanak a feltételekről, s a szolgáltatások igénybevétele előtt mérlegeljék, mire van szükségük.
A szerződéseket olvassák el, bármilyen hosszúak is, s nézzék meg az apró betűs részeket is. Nézzék meg a díjszabás részleteit,a szolgáltatás paramétereit, mert előfordulhat, hogy nem azt kapják a csomagban, amire valóban szükségük van.
Mérlegeljenek a hűségnyilatkozat aláírása előtt, s a szóbeli, telefonon kötött megállapodásokat mindig kérjék írásban. Ha pedig valaki nem szeretne szerződést kötni az ajánlattevővel, nagyon határozottan nyilatkozzon arról, hogy nem akarja elfogadni az ajánlatot.
Takács Péter hozzátette: a hűségnyilatkozat nem eleve rossz konstrukció, hiszen a cégek ennek keretében előnyöket kínálnak a vevőknek. Ugyanakkor a fogyasztó mérlegelje, hogy megfelelnek-e neki a feltételek, például az időtáv, s a felmondás korlátai.
Az internet szolgáltatásról elmondta, csökkennek az ezzel kapcsolatos panaszok, de mivel nagyon népszerű szolgáltatás, még mindig sokan fordulnak a hatósághoz.
A tapasztalatok alapján közölte, a potenciális vevőnek érdemes megtudnia, hogy a sávszélesség garantált-e, s ez valóban a rendelkezésére áll majd, ha előfizet a szolgáltatásra. A mobilinternet esetében pedig az az egyik legfontosabb, hogy a vevő tudja, a készüléken vásárláskor automatikusan aktiválják az internetezést lehetővé tevő start csomagot, ám ennek használata nagyon drága. Aki mobilon akar internetezni, kössön külön csomagra szerződést a szolgáltatóval.
Az emelt díjas szolgáltatásokról kifejtette, a kiemelkedő díjakért igénybe vett letöltéseknél fontos tisztázni, hogy egy termékre vonatkozik-e vagy többre. Fontos tudni azt, hogy az emelt díjas szolgáltatás igénybe vétele esetén nemcsak a küldött, hanem a fogadott sms-ért is fizetni kell.
A digitális eszközökről, például a televíziókról elmondta, olyat érdemes venni karácsonykor, amelyik a földfelszíni digitális adást is tudja fogni.
Takács Péter elmondta: vásárlás előtt érdemes felkeresni például a www.nmhh.hu, a www.tantusz.nmhh.hu, illetve a www.mobilozzokosan.hu oldalakat, amelyeken nagyon sok hasznos információ található.
Kapcsolódó cikkek
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Újfajta szöveges képességek - Japán hangulat az iPhone-okon
- Az okostelefonok terjedésével csökkenőben az ünnepi sms-forgalom
- A magyarok 43 százaléka csak beszélgetésre használja a telefonját
- Erős a verseny a magyar távközlési piacon a Vodafone szerint
- Frekvenciatender: zöld út az okoskészülékek elterjedésének
- 1 millió 448 ezerre nőtt a mobilinternet-előfizetők száma
- Nincs fizetőképes kereslet a mobil többletszolgáltatásokra
- Okostelefonnal lehet fizetni a Starbucks kávézókban
- Napi 200 millió YouTube-videót néznek mobiltelefonokon
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.