72,8 millió euró adózás előtti eredmény a Sixt Csoportnál
Nyereségre összpontosító stratégia és szigorú költséggazdálkodás 2010-ben
Az eredményjavulás az árbevétel helyett a nyereségre összpontosító stratégiának, a szigorú költséggazdálkodásnak és az autókölcsönzési üzletág fokozatos keresletélénkülésének köszönhető. Az autókölcsönzés árbevétele 5,1 százalékkal, a tartós bérletből származó árbevétel 0,6 százalékkal emelkedett az első 9 hónapban.
A Sixt Csoport 72,8 millió eurós konszolidált adózás előtti eredményt (EBT) produkált a 2010 januárjától szeptemberig tartó időszakban, szemben az előző év, hasonló időszakában elért 2,6 millió euróval. A Sixt várakozásainak megfelelően az autókölcsönzési és tartós bérleti szolgáltatásokat nyújtó cégcsoport konszolidált árbevétele némileg csökkent az egy évvel korábbi szinthez képest. A menedzsment megerősítette az árbevétel és eredmény tekintetében a 2010-es év egészére megfogalmazott kilátásokat, valamint a cégcsoport eredménytervét.
Erich Sixt, a Sixt AG Igazgatótanácsának elnöke: „Az első kilenc hónap eredményei a várakozásainknak megfelelően alakultak. A jó teljesítmény a cégcsoport stratégiájának köszönhető, amely szerint ahelyett, hogy a kereslet újbóli fellendülésére várnánk, inkább a magasabb fedezetet biztosító bevételekre és a költségcsökkentésre koncentrálunk. Mindazonáltal, a gazdaság várható lassulása és egyéb kockázatok óvatosságra intenek a jövő évet illetően.”
A cégcsoport teljesítménye 2010 első kilenc hónapjában:
A januártól szeptemberig tartó időszakban a cégcsoport összes bevétele 1,17 milliárd eurót tett ki. Ez a szám 3,6 százalékos csökkenést jelent az előző év hasonló időszakában mért 1,21 milliárd euróhoz képest, ami összhangban áll az előzetes várakozásokkal. A Németországon kívül elért bevétel ugyanakkor 3,1 százalékkal, 268,7 millió euróra nőtt. Az autókölcsönzés árbevétele 5,1 százalékkal, 603,1 millió euróra emelkedett. Ehhez nagymértékben hozzájárult a Németországon kívül, más európai országokban – főként Spanyolországban és Svájcban – elért árbevétel kiemelkedő, 11,5 százalékos növekedése. A tartós bérlet árbevétele szerény, 0,6 százalékos emelkedéssel 310,6 millió eurót tett ki. A tartós bérletből visszakapott használt gépkocsik értékesítéséből származó bevétel, ami rendszerint jelentős ingadozásokat mutat az év során, 6,2 százalékkal, 160,5 millió euróra csökkent.
A konszolidált adózás előtti eredmény (EBT) 70,2 millió euróval, az egy évvel korábbi 2,6 millió euróról 72,8 millió euróra nőtt az első kilenc hónapban. A látványos teljesítményjavulás legfontosabb összetevői az autókölcsönzés árbevételének bővülése, az elégtelen nyereségtartalommal bíró bevételek kerülése (az árbevétel helyett az eredményre összpontosító stratégiának megfelelően), valamint a cégcsoport költségeinek visszafogása.
Kilenc hónap után a Sixt konszolidált adózott eredménye 54,9 millió euró lett, szemben a tavalyi év hasonló időszakában elért 0,6 millió euróval.
A cégcsoport teljesítménye 2010 harmadik negyedévében:
A rendszerint erős szezonnak számító július-szeptemberi időszakban produkált 406,5 millió eurós konszolidált bevétel 4,8 százalékos csökkenést mutat a tavalyi év ugyanezen időszakának eredményéhez képest (426,8 millió euró). Az autókölcsönzés árbevételének 228,6 millió eurós szintje 9,4 százalékos emelkedést jelent 2009 harmadik negyedévéhez viszonyítva. A tartós bérlet árbevétele 99,0 millió euró lett, ami némileg (-4,3%) alacsonyabb az előző év megfelelő adatánál. A tartós bérletből visszakapott használt gépkocsik értékesítéséből származó bevétel 45,3 millió euróra esett vissza (-25,8%).
A Sixt Csoport 38,0 millió eurós adózás előtti eredményt ért el 2010 harmadik negyedévében, ami 35,2 százalékkal haladja meg a tavalyi év ugyanezen időszakának eredményét (28,1 millió euró).
Továbbra is konzervatív flottapolitika
A Sixt Németországban és más országokban (a franchise rendszerben működő országokat nem számítva) fenntartott bérautóflottája átlagosan 65.700 járművet számlált a január-szeptemberi időszakban, szemben a 2009-es év egészében mért átlagosan 67.700 járművel, amit 3 százalékos csökkenésnek felel meg. Az első félév végén a visszaesés még mintegy 7 százalékos volt.
Megerősített és tovább szélesített finanszírozási bázis
A Sixt Csoport mérlegfőösszege 2,13 milliárd eurót tett ki 2010. szeptember 30-án, ami csak kicsivel haladja meg a 2009. december 31-i adatot (2,10 milliárd euró). A mérleg eszközoldalának legjelentősebb elemei továbbra is az autókölcsönzés eszközei (975 millió euró) valamint a tartós bérleti tevékenység eszközei (736 millió euró).
A cégcsoport 2010 szeptember végén 534 millió eurós saját tőkével rendelkezett, ami mintegy 10 százalékős bővülést jelent 2009 végéhez képest (485 millió euró). A saját tőke aránya 25 százalékra emelkedett (a 2009. december 31-én mért 23 százalékról), tehát továbbra is egyértelműen magasabb, mint az autókölcsönzési és tartós bérleti szolgáltatásokat nyújtó cégek átlaga.
Ez év októberében a Sixt sikeres, 250 millió eurós kötvénykibocsátást hajtott végre német és külföldi intézményi befektetők bevonásával. A jelentősen túljegyzett kötvény újabb eredményes lépés a Sixt Csoport finanszírozási bázisának erősítése felé. A hatéves futamidő javítja a cégcsoport pénzügyi kötelezettségeinek lejárati profilját. Ez év júliusában a Sixt már megjelent a piacon egy 80 millió eurós, ötéves futamidejű kötvényjellegű konstrukcióval.
Kilátások
Az Igazgatótanács a 2010-es év egészét tekintve is a cégcsoport adózás előtti eredményének a tavalyi évhez viszonyított jelentős javulására számít. Az éves konszolidált bevétel ugyanakkor minden bizonnyal kismértékben az előző évi szint alatt marad majd.
A jövőbeni üzleti teljesítményt illetően az Igazgatótanács fenntartja alapvetően optimista várakozásait, jóllehet az európai gazdaság talpra állását fenyegető kockázatok nem tűntek el, sőt, bizonyos esetekben még nőttek is. A cégcsoport célja továbbra is az, hogy visszatérjen a pénzügyi válságot és az általános recessziót megelőző időszak eredményességi szintjéhez.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
- Új ügyvezető a Ricoh Hungary élén
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.
Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
A modern közigazgatás támogatja a modern gazdaságot, és a kormányok és a közszféra szervezetei is haladnak a digitális átalakulás útján. Most azonban gyorsítaniuk kell a tempón, és dolgozniuk kell azon, hogy megfeleljenek állampolgáraik elvárásainak. A KPMG a Global Tech Report 2024 adatai alapján igyekezett választ adni a digitális közigazgatással kapcsolatos aktuális kérdésekre, és felvázolni azokat a lehetséges lépéseket, amelyeket a kormányzati tisztviselők tehetnek meg a digitális átalakulás érdekében. Az adatok 118 kormányzati technológiai vezető és döntéshozó válaszain alapulnak, többségében (60%) Európából, továbbá Ázsia és a Csendes-Óceán térségéből (21%), valamint Észak-, Közép- és Dél-Amerikából (19%).
A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot
A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.
Fiatalokkal erősíthet Európa: a Z generáció és az innováció lehet a jövő kulcsa
Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került a „Z generáció – Az innovátorok új generációja” című konferencián, melyet az idei Bosch×Richter Innovátorok Napja alkalmából rendeztek meg a Bosch Budapest Innovációs Kampuszon.
A vállalatok önmérsékletére is szükség lenne a mérnökhiány csökkentéséhez
Évekkel ezelőtt az IVSZ kongatta meg a vészharangot amiatt, mert több mint húszezer IT-s hiányzik a hazai gazdaságból. Ekkor számos gyorsképző intézet gondozásában, kb. egy éves képzés után a diákok kaptak egy papírt arról, hogy egy adott nyelven tudnak programozni. Ettől még nem lettek IT szakemberek, de enyhítették a fennálló kritikus helyzetet.