Bizakodó a német számítástechnikai és távközlési ipar
A német számítástechnikai és távközlési ágazatban még soha nem volt annyira optimista az üzleti hangulat mint most, a Bitkom ágazati szakmai képviseleti szervezet kimutatása szerint az üzleti hangulatindex az idei negyedik negyedévben 69 ponton a legmagasabb értéket érte el 2001-es bevezetése óta.
A jövő évi várakozások is kifejezetten jók: a megkérdezett vállalatok 84 százaléka számít az értékesítési árbevétel növekedésére 2011-ben, 9 százalékuk számít stabil forgalomra és mindössze csak 6 százalékuk számít csökkenésre. Jövőre mind a vállalati, mind a lakossági vevőkör keresletének növekedése várható.
A mutatók egyértelmű tanúsága szerint az ágazat már el is felejtette a gazdasági visszaesést - mondta a Bitkom elnöke, August-Wilhelm Scheer a felmérés eredményének berlini bemutatása alkalmából hétfőn.
Az idén az ágazati vállalatok forgalma a 2009-eshez képest 1,4 százalékkal 142 milliárd euróra emelkedett. A Bitkom adatai szerint a krízisévben a fejlett technológiai ágazatokban a visszaesés mértéke elmaradt a hagyományos gazdasági ágazatokétól, ezért a növekedés mértéke is viszonylag alacsony.
A kilátások azonban így is kedvezőek: az év elején a Bitkom 2010-re még stagnálással számolt. Jövőre pedig már 2,0 százalékos növekedés várható, és az ágazat forgalma 144 milliárd euróra emelkedhet.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkenő ütemben növekszik az elektronikus zeneértékesítés
- 12 milliónál tart a hazai mobil-előfizetői szám
- Dell: növekedést vár az idén az it-vezetők többsége
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- A válság végét jelzi a CES elektronikai vásár sikere
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- Számítógép-értékesítési rekord 2010-ben Németországban
- Idén stabilizálódik, jövőre nő a pc-piac
- Mit hozott a kétezres évek első évtizede?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.