Mit hozott a kétezres évek első évtizede?
A Zogby által készített tanulmány kitér arra is, hogy függetlenül az utolsó évtizedtől, mi az, ami nélkül ma már jóformán élni se tudnánk. Itt is a széles sáv győzött, a megkérdezettek 28 százaléka jelölte meg a szélessávú internetet, mint számára leglényegesebbet, a második helyen az e-mail áll, 18 százalékkal. A Facebookot csak 3 százalék tartotta nélkülözhetetlennek, bár a fiatalabbak körében (18-24 év) ez az arány jóval nagyobb, 15 százalékuk mondta, hogy nem tudna nélküle élni.
A közvélemény-kutatásban azt is megkérdezték, milyen jelentős változást várnak az emberek a következő évben illetve évtizedben. A megkérdezettek 24%-a úgy véli, 2011-ben leginkább a házi szórakoztató elektronika fog fejlődni, míg magának a számítástechnikának a fejlődése a második helyre szorult.
Messzebbre nézve a megkérdezettek 43%-a gondolja azt, hogy 2020-ig általánosan elterjed az őssejt használat, és transzplantációhoz emberi szerveket tudnak majd klónozni. 40 százalék véli úgy, hogy a jövő évtized végére az egészségi állapotot feltáró mikrochipet ültethetnek be az emberekbe. Ugyanennyien gondolják, hogy robotok végzik majd a fizikai munkát. És 36 százalékuk gondolja, hogy a virtuális valóság a házi szórakoztató eszközökben is megjelenik az évtized végére.
Kapcsolódó cikkek
- A digitális technológia mentheti meg a kihalófélben lévő nyelveket
- Ingyenesen a világhálón Lomax amerikai folklórgyűjteménye
- Kárpát-medencei internetes műemléki adatbázis készül
- Ötdekás a világháló
- Középkori angol írnokok online adatbázisát hozták létre
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
- Szuperintelligens város lehet Budapest
- Az intelligens busz nem tud latinul
- Informatikai konferencia a Kaposvári Egyetemen
- Kolduló robotok
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.