A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
Mivel az IBM az utóbbi évtizedben a hardverről a szoftverre és a szolgáltatásokra helyezte át a hangsúlyt, illetve a vállalati szektorra koncentrált, elemzők szerint eredményei ezért a szektor állapotát is mutatják. Aze elmzők most elsősorban az IBM szolgáltatási üzletágának javulását emelik ki.
Az egyebek között szerverüzemeltetéssel és kiszervezett feladatok ellátásával - például call centerek üzemeltetésével - foglalkozó üzletágban három negyedévi csökkenés után ismét nőtt a rendelésállomány, az egy évvel korábbihoz képest 18 százalékkal 22,1 milliárd dollárra.
A társaság adózott nyeresége 9 százalékkal 5,3 milliárd dollárra nőtt 2010 utolsó negyedévében.
A részvényenkénti nyereség 4,18 dollár, szemben az elemzői előrejelzésekben szereplő 4,08 dollárral. Az árbevétel 6,6 százalékkal 29 milliárd dollárra emelkedett, míg elemzők 28,3 milliárdra számítottak.
2010 egészében az IBM 15,8 milliárd dollár profitra tett szert, ami 11 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A részvényenkénti nyereség 11,52 dollár volt, a 2009-es 10,01 dollár után. Az idén a társaság a nyereség további növekedésére számít, az egy részvényre jutó profit 12,56 dollár lehet az amerikai cég beszámolója szerint.
Az IBM mellett az Intel és az Apple is közzétette már beszámolóját a tavalyi utolsó negyedévről, és mindkét cég kiugró eredményekről számolt be.
Kapcsolódó cikkek
- Új munkahelyekkel bővült az IBM székesfehérvári szolgáltató központja
- Az innováció évszázada: centenáriumát ünnepli az IBM
- Százéves az IBM, a számítástechnika úttörője és óriása
- A várakozások alatt maradt az IBM, de nőtt a profit
- Az InfoPrint Solutions a Ricoh Csoport teljes jogú leányvállalata lett
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- IBM: vártnál jobb negyedéves eredmény
- Több ezer munkahelyet létesít az IBM
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.