A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
Mivel az IBM az utóbbi évtizedben a hardverről a szoftverre és a szolgáltatásokra helyezte át a hangsúlyt, illetve a vállalati szektorra koncentrált, elemzők szerint eredményei ezért a szektor állapotát is mutatják. Aze elmzők most elsősorban az IBM szolgáltatási üzletágának javulását emelik ki.
Az egyebek között szerverüzemeltetéssel és kiszervezett feladatok ellátásával - például call centerek üzemeltetésével - foglalkozó üzletágban három negyedévi csökkenés után ismét nőtt a rendelésállomány, az egy évvel korábbihoz képest 18 százalékkal 22,1 milliárd dollárra.
A társaság adózott nyeresége 9 százalékkal 5,3 milliárd dollárra nőtt 2010 utolsó negyedévében.
A részvényenkénti nyereség 4,18 dollár, szemben az elemzői előrejelzésekben szereplő 4,08 dollárral. Az árbevétel 6,6 százalékkal 29 milliárd dollárra emelkedett, míg elemzők 28,3 milliárdra számítottak.
2010 egészében az IBM 15,8 milliárd dollár profitra tett szert, ami 11 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A részvényenkénti nyereség 11,52 dollár volt, a 2009-es 10,01 dollár után. Az idén a társaság a nyereség további növekedésére számít, az egy részvényre jutó profit 12,56 dollár lehet az amerikai cég beszámolója szerint.
Az IBM mellett az Intel és az Apple is közzétette már beszámolóját a tavalyi utolsó negyedévről, és mindkét cég kiugró eredményekről számolt be.
Kapcsolódó cikkek
- Új munkahelyekkel bővült az IBM székesfehérvári szolgáltató központja
- Az innováció évszázada: centenáriumát ünnepli az IBM
- Százéves az IBM, a számítástechnika úttörője és óriása
- A várakozások alatt maradt az IBM, de nőtt a profit
- Az InfoPrint Solutions a Ricoh Csoport teljes jogú leányvállalata lett
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- IBM: vártnál jobb negyedéves eredmény
- Több ezer munkahelyet létesít az IBM
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.