A kártyás költések egy év alatt 16 százalékkal nőttek
Joerg Metzelaers, a Visa Europe regionális területi vezetője elmondta: a betéti kártyák domináltak a fogyasztók vásárlási szokásai terén, mivel a Visa kártyás költések több mint 70 százaléka betéti kártyán történt. Mindez éves szinten 20 százalékos növekedést jelentett a költések terén, és 19 százalékos emelkedést a tranzakciók számának tekintetében.
A Visa betéti kártyák száma több mint 12 százalékkal emelkedett az elmúlt évben, beleértve a 14 millió új V PAY kártyát is, a Visa Europe-nak az Egységes Euró Fizetési Övezetben (SEPA) kibocsátott egyedi chip- és PIN kód alapú kártyáját.
A Visa Europe által a tájékoztatón kiadott közlemény szerint a Visa több beruházást is végrehajtott az elmúlt időszakban a technológia és innováció területén is. Ezek a befektetések az elmúlt hat évben összesen 1 milliárd eurót tettek ki, köztük 500 millió eurós beruházással valósult meg a leggyorsabb és legmegbízhatóbb bankközi tranzakciókat feldolgozó rendszer Európában, mely 2010-ben 10 milliárd tranzakciót dolgozott fel, 30 százalékkal többet az előző évhez képest.
További 500 millió eurót invesztáltak olyan innovatív fizetési technológiák fejlesztésébe, mint a chip és PIN, az érintés nélküli, a mobilfizetési, valamint az e-kereskedelem.
A chip és PIN technológia sikere jelentősen hozzájárult a Visa kártyákon történt csalások számának folyamatos visszaszorításához, melynek eredményeként 2010-ben 14 százalékkal, 0,049 százalékra csökkent a csalások költésekhez viszonyított aránya. A csalások aránya a valaha mért legalacsonyabb szinten van azon országokban, ahol már bevezették a chip és PIN alapú kártyákat. Ezzel párhuzamosan az e-kereskedelem területén is folyamatosan csökken a csalások száma "a Verified by Visa" kibocsátói és elfogadói hálózatának növekedésével. A már elindított további csalás megelőzési programok révén, például a valós idejű kockázatok felmérésével 28 százalékkal nőtt a visszaéléses tranzakciók azonosításának aránya.
A Visa Europe, amely nem profit-orientált tagsági szervezetként működik, a 2010-es évre 879 millió euró bevételről számolt be. A tagoknak járó 158 millió euró értékű bevétel kifizetését követően 76 millió eurós adózás előtti eredményt ért el. Ezt a pénzösszeget fenntartották a tőke és tartalékok támogatására, mely összeg így 574 millió euróra emelkedett.
A Visa Europe adatai szerint az elmúlt tíz évben több mint duplájára - 5,6 százalékról 12,5 százalékra - nőtt a Visa Europe részesedése a fogyasztói költésekben. Idén a Visa Europe arra összpontosít majd, hogy egyre több európai számára válhasson a preferált fizetési rendszeré - mondta Joerg Metzelaers.
A Visa Europe vezetése tavaly kinevezte Kiss Edét, mint új, Magyarországért felelős területi vezetőt, és ezzel egy időben megnyitotta első Budapesti irodáját.
"A legfontosabb céljaim között szerepel, hogy megerősítsem a Visa pozícióját Magyarországon, intenzívebbé tegyem a kapcsolatot a helyi tagbankokkal, annak érdekében, hogy új termékeket és szolgáltatásokat honosíthassunk meg a magyar piacon - mondta Kiss Ede a sajtótájékoztatón.
Kapcsolódó cikkek
- Az online vásárlók még mindig félnek bankkártyával fizetni
- Az áramszünet nem zavarhat be
- Neten is lehet majd vásárolni a Maestro kártyákkal
- Mi is beleszólhatunk abba, hogy milyen legyen az oroszoknak...
- Leáldozóban plasztik a hitelkártya, feljövőben a mobilos fizetés
- Ajándékozzunk bankkártyát, pontosabban Gift-Card-ot!
- Kártyaüzletben az econet.hu
- Bankkártya-elfogadást ösztönző, hazai MasterCard kampány
- Visa Europe: a tranzakciók összértéke 856 milliárd euró 2009-ben
- Az internetezők 23%-a bankkártyáját is használja a neten
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.