A kártyás költések egy év alatt 16 százalékkal nőttek
Joerg Metzelaers, a Visa Europe regionális területi vezetője elmondta: a betéti kártyák domináltak a fogyasztók vásárlási szokásai terén, mivel a Visa kártyás költések több mint 70 százaléka betéti kártyán történt. Mindez éves szinten 20 százalékos növekedést jelentett a költések terén, és 19 százalékos emelkedést a tranzakciók számának tekintetében.
A Visa betéti kártyák száma több mint 12 százalékkal emelkedett az elmúlt évben, beleértve a 14 millió új V PAY kártyát is, a Visa Europe-nak az Egységes Euró Fizetési Övezetben (SEPA) kibocsátott egyedi chip- és PIN kód alapú kártyáját.
A Visa Europe által a tájékoztatón kiadott közlemény szerint a Visa több beruházást is végrehajtott az elmúlt időszakban a technológia és innováció területén is. Ezek a befektetések az elmúlt hat évben összesen 1 milliárd eurót tettek ki, köztük 500 millió eurós beruházással valósult meg a leggyorsabb és legmegbízhatóbb bankközi tranzakciókat feldolgozó rendszer Európában, mely 2010-ben 10 milliárd tranzakciót dolgozott fel, 30 százalékkal többet az előző évhez képest.
További 500 millió eurót invesztáltak olyan innovatív fizetési technológiák fejlesztésébe, mint a chip és PIN, az érintés nélküli, a mobilfizetési, valamint az e-kereskedelem.
A chip és PIN technológia sikere jelentősen hozzájárult a Visa kártyákon történt csalások számának folyamatos visszaszorításához, melynek eredményeként 2010-ben 14 százalékkal, 0,049 százalékra csökkent a csalások költésekhez viszonyított aránya. A csalások aránya a valaha mért legalacsonyabb szinten van azon országokban, ahol már bevezették a chip és PIN alapú kártyákat. Ezzel párhuzamosan az e-kereskedelem területén is folyamatosan csökken a csalások száma "a Verified by Visa" kibocsátói és elfogadói hálózatának növekedésével. A már elindított további csalás megelőzési programok révén, például a valós idejű kockázatok felmérésével 28 százalékkal nőtt a visszaéléses tranzakciók azonosításának aránya.
A Visa Europe, amely nem profit-orientált tagsági szervezetként működik, a 2010-es évre 879 millió euró bevételről számolt be. A tagoknak járó 158 millió euró értékű bevétel kifizetését követően 76 millió eurós adózás előtti eredményt ért el. Ezt a pénzösszeget fenntartották a tőke és tartalékok támogatására, mely összeg így 574 millió euróra emelkedett.
A Visa Europe adatai szerint az elmúlt tíz évben több mint duplájára - 5,6 százalékról 12,5 százalékra - nőtt a Visa Europe részesedése a fogyasztói költésekben. Idén a Visa Europe arra összpontosít majd, hogy egyre több európai számára válhasson a preferált fizetési rendszeré - mondta Joerg Metzelaers.
A Visa Europe vezetése tavaly kinevezte Kiss Edét, mint új, Magyarországért felelős területi vezetőt, és ezzel egy időben megnyitotta első Budapesti irodáját.
"A legfontosabb céljaim között szerepel, hogy megerősítsem a Visa pozícióját Magyarországon, intenzívebbé tegyem a kapcsolatot a helyi tagbankokkal, annak érdekében, hogy új termékeket és szolgáltatásokat honosíthassunk meg a magyar piacon - mondta Kiss Ede a sajtótájékoztatón.
Kapcsolódó cikkek
- Az online vásárlók még mindig félnek bankkártyával fizetni
- Az áramszünet nem zavarhat be
- Neten is lehet majd vásárolni a Maestro kártyákkal
- Mi is beleszólhatunk abba, hogy milyen legyen az oroszoknak...
- Leáldozóban plasztik a hitelkártya, feljövőben a mobilos fizetés
- Ajándékozzunk bankkártyát, pontosabban Gift-Card-ot!
- Kártyaüzletben az econet.hu
- Bankkártya-elfogadást ösztönző, hazai MasterCard kampány
- Visa Europe: a tranzakciók összértéke 856 milliárd euró 2009-ben
- Az internetezők 23%-a bankkártyáját is használja a neten
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.