Leáldozóban plasztik a hitelkártya, feljövőben a mobilos fizetés

MTI Sajtóadatbank, 2011. január 27. 09:44

Az okostelefonok fejlődése következtében a plasztik hitelkártya hamarosan ugyanolyan elavult lesz Amerikában, mint a bakelitlemez, a digitális fizetés területén a radikális átrendeződés már 2011-ben elkezdődik - jelentette a CNNMoney.

Az iPhone-, Droid- és BlackBerry- tulajdonosok már ma is tudnak készülékeik segítésével hot dogot venni a focipályákon, vagy fizetni a Starbucks kávézólánc üzleteiben, de az év végére a várható, a szolgáltatók által előre jelzett sokmilliós eladásoknak köszönhetően erősen fellendül a mobiltelefonos vásárlások száma.

 Az Egyesült Államokban a mobiltelefonnal végrehajtott számlakiegyenlítések és átutalások értéke 2015-re eléri a 215 milliárd dollárt, ezen belül a közvetlenül telefon történő fizetés értéke eléri a 22 milliárd dollárt - állítja az Aite Group felmérése. Tavaly e két tranzakciótípusnál az első esetben a vonatkozó adat 16 milliárd dollár volt, a másikban pedig még csak nem is volt mérhető.

 "Határozottan hiszem, hogy a mobilpénztárca végeredményben átveszi plasztikkártya helyét" - jelentette ki Jane Cloninger, az Edgaer Dunn & Co. pénzügyi szolgáltatásokra szakosodott cég igazgatója.

 A kontaktmentes mobil fizetéssel jelenleg olyan óriáscégek foglalkoznak, mint a Visa, a MasterCard, a Google, a Bank of America, Citibank és a U.S. bank. Több közülük azt tervezi, hogy a rendszert még az idén bevezeti.

 Az AT&T, a T-Mobile és a Verizon telekommunikációs gigásztrió a Discover és a Barclays bankkal összefogva novemberben létrehozta az Isis nevű céget, hogy konkurenciát teremtsen a hitelkártya-vállalatoknak.

 Az Isis egyszerre több kártya szolgáltatásait egyesíti, s lehetővé teszi a felhasználó számára számláinak kezelését, valamint kuponok és törzsvásárlói pontok fogadását. Középtávon a szolgáltatás helyettesítheti majd a biztosítási kártyát, a jogosítványt és gyakorlatilag az egész irattárcát.
 

Kulcsszavak: bankkártya mobilszolg

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

2024. november 5. 18:15

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz

Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást. 

2024. november 5. 10:18

Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel

Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.

2024. november 4. 11:39

K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél

Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.

2024. november 3. 15:23

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51