Csökkent az AT&T nyeresége a negyedik negyedévben
Az amerikai távközlési vállalat AT&T negyedik negyedévi nyeresége 60 százalékkal csökkent, elsősorban könyvelési sztenderdjeinek - már korábban bejelentett - módosítása miatt.
A vállalat nyeresége 2010 utolsó negyedévben 1,09 milliárd dollár, azaz részvényenként 18 cent volt szemben az egy évvel korábbi 2,73 milliárd dollárral, 46 centtel. Az egyszeri költségektől megtisztított nyereség részvényenként 55 centre nőtt az előző év hasonló időszaki 50 centről. A társaság bevételei 2,1 százalékkal 31,36 milliárd dollárra nőttek.
A Reuters által megkérdezett elemzők részvényenként 54 centes működési eredményt vártak 31,47 milliárd dolláros összbevétel mellett. "Az eredmények minden téren csalódást keltettek" – közölte a Credit Suisse elemzője. Még úgy is, hogy a nyereséget kedvező adóráták is erősítették - tette hozzá.
A vállalat - legfőbb vetélytársaihoz hasonlóan - egyre kevesebb előfizetéses ügyfélt tud csábítani. A legjobban jövedelmező üzletágban 400 ezer új ügyfelet jegyzett a vállalat az egy évvel korábbi 1,3 millióval szemben. A nem hagyományos termékek piacán 1,5 millió új ügyfelet szerzett az AT&T, olyan termékekkel, mint a mobilhálózatra kapcsolható GPS készülék és gyógyszertartó doboz. Az amerikai vállalat összesen 442 ezer új táblaszámítógép-előfizetést kötött az előző év utolsó negyedévében.
A vezeték nélküli szolgáltatásokból származó bevétel 9,9 százalékkal 15,18 milliárd dollárra nőtt, miközben a vezetékesekéből származó 3,2 százalékkal, 15,11 milliárd dollárra csökkent.
A társaság részvényeivel egy órával a tőzsdenyitást követően 2,993 százalékkal olcsóbban, 27,87 dolláros áron kereskedtek.
Kapcsolódó cikkek
- A Nokia profitja 21 százalékkal csökkent, piacot veszített
- Több mint tízszeresére nőtt az Ericsson profitja
- A Telenornak fontos a kiszámíthatóság a beruházásai ütemezése miatt
- Óriási profit az AT&T-nél
- 12 000 dolgozójától válik meg az AT&T
- Letiltották a szabadságolásokat az AT&T-nél: jön a 3G iPhone?
- Az AT&T-től is mennie kell közel ötezer embernek
- Az AT & T új központot nyitott Szlovákiában
- Telekommunikációs cégegyesülések segíthetik a Wall Streetet
- Visszatért a nyereségzónába az AT&T
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
Globális adózási jövőkép: Paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében?
A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új adóügyi keretegyezményen dolgozik, amely az OECD jelenlegi reformjaitól eltérő módon kínálna megoldásokat, különös tekintettel a fejlődő országok érdekeire. A tervezett rendszer átfogó célja, hogy a multinacionális vállalatokat és vagyonos magánszemélyeket is érintő, méltányosabb és átláthatóbb globális adózási környezetet teremtsen. Vajon milyen hatással lesz mindez a digitális gazdaságra, és hogyan befolyásolja majd a már bevezetés alatt álló globális minimumadót?
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.