Csökkent az AT&T nyeresége a negyedik negyedévben
Az amerikai távközlési vállalat AT&T negyedik negyedévi nyeresége 60 százalékkal csökkent, elsősorban könyvelési sztenderdjeinek - már korábban bejelentett - módosítása miatt.
A vállalat nyeresége 2010 utolsó negyedévben 1,09 milliárd dollár, azaz részvényenként 18 cent volt szemben az egy évvel korábbi 2,73 milliárd dollárral, 46 centtel. Az egyszeri költségektől megtisztított nyereség részvényenként 55 centre nőtt az előző év hasonló időszaki 50 centről. A társaság bevételei 2,1 százalékkal 31,36 milliárd dollárra nőttek.
A Reuters által megkérdezett elemzők részvényenként 54 centes működési eredményt vártak 31,47 milliárd dolláros összbevétel mellett. "Az eredmények minden téren csalódást keltettek" – közölte a Credit Suisse elemzője. Még úgy is, hogy a nyereséget kedvező adóráták is erősítették - tette hozzá.
A vállalat - legfőbb vetélytársaihoz hasonlóan - egyre kevesebb előfizetéses ügyfélt tud csábítani. A legjobban jövedelmező üzletágban 400 ezer új ügyfelet jegyzett a vállalat az egy évvel korábbi 1,3 millióval szemben. A nem hagyományos termékek piacán 1,5 millió új ügyfelet szerzett az AT&T, olyan termékekkel, mint a mobilhálózatra kapcsolható GPS készülék és gyógyszertartó doboz. Az amerikai vállalat összesen 442 ezer új táblaszámítógép-előfizetést kötött az előző év utolsó negyedévében.
A vezeték nélküli szolgáltatásokból származó bevétel 9,9 százalékkal 15,18 milliárd dollárra nőtt, miközben a vezetékesekéből származó 3,2 százalékkal, 15,11 milliárd dollárra csökkent.
A társaság részvényeivel egy órával a tőzsdenyitást követően 2,993 százalékkal olcsóbban, 27,87 dolláros áron kereskedtek.
Kapcsolódó cikkek
- A Nokia profitja 21 százalékkal csökkent, piacot veszített
- Több mint tízszeresére nőtt az Ericsson profitja
- A Telenornak fontos a kiszámíthatóság a beruházásai ütemezése miatt
- Óriási profit az AT&T-nél
- 12 000 dolgozójától válik meg az AT&T
- Letiltották a szabadságolásokat az AT&T-nél: jön a 3G iPhone?
- Az AT&T-től is mennie kell közel ötezer embernek
- Az AT & T új központot nyitott Szlovákiában
- Telekommunikációs cégegyesülések segíthetik a Wall Streetet
- Visszatért a nyereségzónába az AT&T
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.
Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.