Az Android megfosztotta trónjától a Symbiant
A Canalys piackutató ma kiadott felmérése szerint a Google Android letaszította trónjáról a tíz éve uralkodó Symbian operációs rendszert, az elmúlt év utolsó negyedévében a legtöbb okos-telefont Android operációs rendszerrel adták el, még ha a készülékpiacon a Nokiának egyelőre sikerült is megőrizni első helyét.
A valamivel több, mint száz millió eladott okos-telefon (ez 89 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi hasonló adatokhoz viszonyítva) közel harmada Android alapú, míg a dobogó legfelső fokáról a második helyre lecsúszott Nokia Symbian platformra 31 millió megrendelést adtak le világszerte. Ugyanakkor egyelőre még mindig a Nokia a világ vezető okostelefon eladója 28%-os részesedéssel.
Mint az a Canalys táblázatából is látható, a Google OS-alapú okostelefonok (Android, OMS és Tapas) fantasztikusan tudta növelni piaci részesedését, ám emögött több készülékgyártó - az LG, a Samsung, az Acer és a HTC - áll.
A készülékgyártók közül az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet, Afrika) és Ázsiában továbbra is a Nokia vezet, de Latin-Amerikában már megelőzte a RIM, amely az Egyesült Államokban is visszavette első helyét az Apple-től. A HTC immár harmadik negyedévben őrzi az USÁ-ban a harmadik helyét.
Kapcsolódó cikkek
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Nokia 803: a multimédiás szörnyeteg
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- 1,4GHz-es processzorral érkezhet az utolsó Symbian-os mobil – Nokia 801
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
- Nokia Oro, N9 és 700 a Vodafone kínálatában
- Kártyafüggetlen Galaxy Nexus 750 dollárért
- Új Symbian változatok jövőre - Carla és Donna
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.