Reklámmentes cikkek - a tartalomért az olvasók Readability-szolgáltatáson keresztül fizetnek
Miközben a papírújságok szinte robbanásszerű átalakulás keretében teremtik meg új webes, tablettes hordozóikat (miként azt mai híreink is - egy Rupert Murdoch iPad napilapjáról, egy pedig az online újságos standról - mutatják), azon közben ott az a kérdés, hogy ki fizeti a révészt, vagyis mi a tartalom-előállítás forrása. Erre a kérdésre kísérel meg válaszolni a Readability új mikro-fizetési modellje, amelynek segítségével lehetővé válik a reklámmentes tartalom, úgy, hogy közben a szerkesztőknek és újságíróknak sem kopik fel az álluk.
A DVR azzal, hogy lehetővé tette a reklámok átugrását, és az egyéni ütemezést, felforgatta a televízió világát. Most egy új Webszolgáltatás ugyanezt teszi az online hirdetések világában.
Egy sor olyan eszköz van, amely lehetővé teszi az online cikkek olvasását, ott és akkor, amikor csak akarják, gyakran mellőzve a szerkesztők gondosan elrendezett reklámjait. Az egyik legnépszerűbb ilyen alkalmazás, a Readability, lecsupaszítja a cikket és a képeket a minimumra egyetlen klikkeléssel. De most vissza akar valamit adni a szerkesztőknek.
A cég egy olyan szolgáltatást vezetne be, mely havonta 5$-ba kerül, és melynek 70%-át a Readability szétosztaná a legtöbbet olvasott hírek és blogok készítői között.
„Nem az volt a célunk, hogy blokkoljuk a hirdetéseket” – mondta Richard Ziade, az új és a korábbi Readability kreátora – "hanem azon dolgoztunk, hogyan lehetne jobbá tenni az online tartalmak olvasását, úgy, hogy közben a tartalomért felelős szerkesztőket és weboldalkészítőket is eltartsa a tartalom".
A Readabilityt, mely nemcsak a felhasználókat, de a hardver és szoftver készítőket is vonzotta, az Apple beépítette a Safari böngészőjébe, az Amazon pedig a Kindle olvasójába. Ezenkívül több mobil alkalmazás is használja.
Miközben az eredeti Readability alkalmazás ingyenes marad, Richard Ziade bízik abban, hogy az új mikrofizetési modellt sikerül megvalósítani. Valószínűleg senki sem tiltakozna az ellen, ha 45 centet kellene fizetni egy cikk elolvasásáért, csak senki nem akar időtpazarolni egy ilyen minimális összegű tranzakció lebonyolítására. Nem azért nem fizetnek az emberek az online információkért, mert nem akarnak fizetni érte, hanem mert a fizetést nem egyszerű megvalósítani. Egy olyan szolgáltatás, mint a Readability, megoldhatja ezt a problémát.
Mindig lesznek olyanok, akik megveszik az újságot akkor is, ha a hírek ingyen is olvashatók a Weben, hogy támogassák a kiadót. Éppígy bízik benne a Readability vezetése, hogy a fizetős szolgáltatásból támogatni tudják a tartalomszolgáltatókat. A cég vezetője elmondta, ehhez nem szükséges szerződést kötni a szolgáltatókkal, valamilyen formában – adomány vagy más juttatás – mindenképpen eljuttatnák a tartalom készítőihez az általuk nyújtott szolgáltatásból befolyt összeg egy részét.
Kapcsolódó cikkek
- Mégis van jövője a nyomtatott lapoknak?
- The Daily: Rupert Murdoch bejelentette az első csak iPad-en megjelenő napilapot
- Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja
- Digitális magazinolvasó iPad-re
- Hazánkban is érkeznek reklámok az iPhone-ra
- Élesedő hírversenyre számítanak a tartalomszolgáltatók
- Táblakomputerre tervezett digitális újságot indít Rupert Murdoch
- Korszakváltás a neten: médiafőnökök szerint a fizetős hírszolgáltatásé a jövő
- Végső búcsú Kovács Attilától
- Belátunk a számok mögé!
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.