A Sony profitja 8,6 százalékkal csökkent
A világ egyik legnagyobb szórakoztatóelektronikai cége, a japán Sony csütörtökön 72,3 milliárd jenes adózott eredményt jelentett a tavalyi utolsó negyedévről, 8,6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 79,2 milliárdnál.
A forgalom 1,4 százalékkal 2.206 milliárd jenre csökkent 2.238 milliárdhoz képest.
A visszaesést a jen erősödésével és a tévé üzletág haszonrésének szűkülésével magyarázták a beszámolóban. A jen felértékelődésének hatását csak a hálózati termékek és szolgáltatások részlege tudta teljesen leküzdeni, hála az elektronikus játékoknak.
Az üzleti éve decemberrel zárult első kilenc hónapjában a Sony adózott eredménye 129,22 milliárd jen volt, több mint nyolcszorosa az egy évvel azelőtti 15,766 milliárdnak. A bevétel 1,8 százalékkal 5,6 billió jenre nőtt 5,499 billióról.
A márciussal záruló teljes üzleti évre változatlanul 70 milliárd jen adózott eredményt várnak a cégnél.
Kapcsolódó cikkek
- Emlékek - Full HD 3D -ben
- Nőtt a Samsung Electronics profitja
- A Microsoft negyedéves profitja csökkent, de a vártnál nagyobb volt
- Forradalmasítana a Sony a hordozható PlayStation utódjával
- Digitális felhőbe száll a zenepiac
- Az analóg média alkonya - A Sony bezár egy CD gyárat
- Hol tart a fogyasztói elektronika 2011-ben?
- Letöltés nélküli zeneszolgáltatást indított a Sony
- Szoftverfrissítés SONY LCD TV-khez
- Videókon a PSP mobil
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.
Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.