The Daily Mirror
Nem, nem az angol Daily Mirrorról lesz szó, hanem az első kizárólag iPadre készült The Daily napilap máris megszületett tükrözéséről: egy Los Angelesben élő újságíró-programozó, Andy Baio, úgy döntött, hogy azok számára is hozzáférhetővé tesz Rupert Murdoch legújabb újságát, akiknek nincs iPadjük, és létrehozta az azt minden részletében bemutató http://thedailyindexed.tumblr.com/ oldalt. A szándék korántsem ellenséges, épp ellenkezőleg, arra bíztatja az olvasót, hogy ha tetszenek a cikkek, menjenek és fizessenek elő a hivatalos http://www.thedaily.com/ oldalon.
Andy Baio saját bevallása szerint mintegy húsz percnyi munkával tükrözte az iPad-es újságot. Ő úgy gondolja, hogy ez nem csak a reklámmal, hanem a kereshető és megőrzött tartalommal is hozzátesz Rupert Murdochnak és csapatának alkotásához, bár kérdés, hogy mindezt ők hogyan fogadják. "Ha kérik, hogy levegyem, megteszem, de bízom benne, hogy ilyen kérdés nem érkezik" - nyilatkozta egy interjúban.
Nos, ha egyelőre nem is érkezett, kicsi a valószínűsége annak, hogy ez az állapot tartós lesz. Mindenesetre amikor Rupert Murdochnak a sajtóbemutatón feltették azt a kérdést, hogy nem akarja-e akár késleltetve a weben ingyenessé tenni a tartalmat, a sajtómágnás elég tömören felelt: "nem!".
Kapcsolódó cikkek
- Élő tudósítás bárhonnan
- Egyre több újság a Digitalstand kínálatában - immár okostelefonokon is
- 190 éves a Guardian
- Búcsú a Terminal.hu-tól
- Újságírás a WikiLeaks korában
- Google One Pass kontra AppleStore - 10 százalék a 30-cal szemben
- Új Yahoo termék: Livestand, avagy személyre szabott hírek
- A német lapkiadók nem akarják, hogy előfizetőik inkább AppStore-ügyfelek legyenek
- Naponta a Napiról
- The Daily: az újság és az online között félúton
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.